Carnegiëlla strigata


Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Berichten
999
Locatie
Provincie Oost-Vlaanderen
Begin dit jaar heb ik deze soort aan het gezelschapsaquarium toegevoegd maar door uitbraak van witte stip en een dikke maand later een nitrietpiek omdat ik het filter te grondig had schoongemaakt (om witte stip parasieten te verwijderen) zijn er heel wat gestorven en heb ik er nu maar 2 meer rondzwemmen.

Nu lees ik op verschillende sites iets waar ik voorheen niet had opgelet en dat is dat ze in zacht water willen vertoeven tot max GH 4 ...

Nu gebruik ik middelhard leidingwater met een Gh van 8 en vraag ik me af of ik die 2 vissen niet beter wegdoe ipv van ze weer uit te breiden tot een schooltje van 8 stuks ?

Ik kan het water zacher maken met regenwater maar dan doe ik andere aquariumbewoners te kort vrees ik...
 
Als ze niet bij de rest van je bestand passen denk ik dat een nieuw thuis waar al soortgenoten zijn de beste optie is.
 
De rest zijn rouwtetra's, koperzalmen, corydoras panda, Ambastaia sidthimunki en japonica garnalen.
Denk dat die allemaal liefst wel een hogere hardheid hebben dan 4 gh. Zal dus maar andere thuis zoeken voor deze 2
 
Als ze niet bij de rest van je bestand passen denk ik dat een nieuw thuis waar al soortgenoten zijn de beste optie is.

Ik heb geen andere thuis voor ze gevonden en terug naar de winkel is geen optie dus heb ik ze beide in de 70 liter bak gestopt bij de ringbandsnoekjes. Ze laten elkaar met rust, er zitten voldoende schuilplaatsen (drijfplanten, tijgerlotus). De Gh is niet hoger dan 4 en de ph tussen de 6,5 en 7 . Nu dit weekend nog 6 hommelgarnalen derbij zodat ik een groepje van 12 heb en het bakje is in orde.
 
20170629_221225[1].jpg
 

Terug
Bovenaan