Carbo: welke gebruiken jullie welk is goed


Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Berichten
4,186
Hoi Allen,

Zoals de titel al zegt.

Ik gebruikte easylife easy carbo, hoor namelijk goede verhalen erover. maar ik merkte dat mijn drijfplanten redelijk verslijmde en toen ik er mee stopte niet meer. nou weet ik niet of dit toeval is of dat het door de Carbo komt.

Nou hoor ik dat die van Colombo ook goed is en minder slechte stoffen in zitten tov Easycarbo.

Iemand ervaring hierin?

Gr, Liran
 
Ik heb hier geen ervaring mee, ik gebruik het alleen als spot behandeling b.v. op stukken hout welke een klein stukje boven het water niveau komen, maar wil je het gaan gebruiken als plantvoeding of tegen algen, als spot behandeling of als constante milde behandeling?
 
Toevallig voor dit topic deze gelezen.
Volgens mij komt tussen het oeverloze gezwam over wat er wel of niet op het etiket moet staan het door jou bedoelde product ter sprake.
 
Toevallig voor dit topic deze gelezen.
Volgens mij komt tussen het oeverloze gezwam over wat er wel of niet op het etiket moet staan het door jou bedoelde product ter sprake.
Easycarbo is dat actieve kool?
 
Ik heb hier geen ervaring mee, ik gebruik het alleen als spot behandeling b.v. op stukken hout welke een klein stukje boven het water niveau komen, maar wil je het gaan gebruiken als plantvoeding of tegen algen, als spot behandeling of als constante milde behandeling?
Beetje van beide. Ik breng nu wel profito erin 40mg per week.

Maar begreep dat je ook carbo toe moet voegen.

Planten HN en Echinodorus Bleheris.
 
Als ik al Carbo gebruik, wat dus eigenlijk niet vaak is, is dat Easy Life Carbo. Dat spul doet wat het moet doen. Ik zelf heb dus geen reden om iets anders aan te schaffen waar overigens bij komt dat dit product vaak het meest voorhanden is.
 
Beetje van beide. Ik breng nu wel profito erin 40mg per week.

Maar begreep dat je ook carbo toe moet voegen.

Planten HN en Echinodorus Bleheris.
Beiden planten welke je aangeeft hebben veel baad bij een ijzerhoudende plantvoeding bij de wortels, hoewel het bij de E. bleheri vaak een probleem geeft aan de bovenkant van de bladeren omdat deze te veel in de stroming staan.
Verder is carbo inderdaad een koolstof bron, maar net een andere dan de gas Co2, maar dat laat ik aan de meer met chemie bekende mensen over.
 
Ja ik heb kleibollen en extra ijzer tabs bij de wortels.

Ik heb ook last van een alg wat ik zelf niet ken.

Lastig om een foto van te maken.
 

Bijlagen

  • 15877420742231175386693175590156.jpg
    15877420742231175386693175590156.jpg
    148.9 KB · Weergaven: 96
Carbo voegt eigenlijk heel weinig co2 toe. Bij het uiteen vallen wordt er wel wat carbo geproduveert maar dat is rond de 1 mg dus veel zoden zet het niet aan de dijk om er de co2 mee te verhogen.
 
Hier kun je er iets over lezen:

 
Carbo voegt eigenlijk heel weinig co2 toe. Bij het uiteen vallen wordt er wel wat carbo geproduveert maar dat is rond de 1 mg dus veel zoden zet het niet aan de dijk om er de co2 mee te verhogen.
Ik heb zelf geen co2 set ofso. Ben dat ook niet echt van plan om dat aan te schaffen. Maar ik dacht dat dat helpt voor extra boost
 

Terug
Bovenaan