(camallanus) wormen bij betta


danpaatje

Well-known member
Lid geworden
17 februari 2017
Berichten
70
Toen ik vandaag in het aquarium keek zag ik rode sliertjes uit mijn betta mannetje hangen. Ik heb niet veel verstand van visziekten en wormen etc, maar dit lijken wel heel erg op camallanus wormen.
33ze91s.jpg
xbfjw4.jpg

Is er iemand die verstand heeft van wormen bij vissen? Ik kan evt een duidelijkere foto maken.
 
Laatst bewerkt:
Op zich zijn het goede foto's maar toch kan ik het niet duidelijk zien. Ik vermoed dat het inderdaad om Camellanus gaat. Als je meerdere wormen kunt zien ziet het er uit als een rood borsteltje.
 
Ik heb al eerder cammalanus wormen gehad bij een andere betta, dat zag er vrijwel hetzelfde uit. Heb toen iets van dactycid pro (?) gebruikt (was toen nergens te verkrijgen, heb er 2 uur voor gereden) maar dit werkte toen niet. Die besta heb ik toen in een ander aquarium gedaan en heeft daar nog ong. een jaar geleefd.

Is er nog een middel tegen cammalanus wormen? Zijn toch wel een van de ergste wormen bij tropische vissen geloof ik...
 
Ik heb destijds Levamisole 10% ervoor gekregen bij de dierenarts maar tegenwoordig is dat lastiger te verkrijgen hoorde ik. Mocht je daaraan kunnen komen dan zou ik dat gebruiken tegen wormen.
 
Heb toen iets van dactycid pro (?) gebruikt (was toen nergens te verkrijgen, heb er 2 uur voor gereden) maar dit werkte toen niet.
Ik heb laatst ook Dactycid gebruikt in de Fusion en bij mij heeft dat prima geholpen.
 
Ik heb destijds Levamisole 10% ervoor gekregen bij de dierenarts maar tegenwoordig is dat lastiger te verkrijgen hoorde ik. Mocht je daaraan kunnen komen dan zou ik dat gebruiken tegen wormen.
Dit had ik de vorige keer al bij de dierenarts en veearts gevraagd, maar hadden ze inderdaad helaas niet.

Misschien dan toch maar weer dactycid bestellen. Wil natuurlijk niet dat de visjes overlijden. Zeker niet de betta, deze kwam uit een spontaan nestje van mijn vorige betta's.
 
Dit had ik de vorige keer al bij de dierenarts en veearts gevraagd, maar hadden ze inderdaad helaas niet.

Misschien dan toch maar weer dactycid bestellen. Wil natuurlijk niet dat de visjes overlijden. Zeker niet de betta, deze kwam uit een spontaan nestje van mijn vorige betta's.
Mijn dierenarts kon wel aan Levamisole komen maar mocht het me niet leveren tenzij ik kon aantonen dat ik een varken had, dat mijn hond zich gedraagt als een varken telde niet ;)
 
Mijn dierenarts kon wel aan Levamisole komen maar mocht het me niet leveren tenzij ik kon aantonen dat ik een varken had, dat mijn hond zich gedraagt als een varken telde niet ;)
:p
Ik zie net trouwens dat er dactycid in capsules is en vloeibaar, ik heb de vorige keer capsules gebruikt. Zijn allebei tegen in- en uitwendige wormen dacht ik? Had jij de vloeibare gebruikt?
 
Dit had ik de vorige keer al bij de dierenarts en veearts gevraagd, maar hadden ze inderdaad helaas niet.

Misschien dan toch maar weer dactycid bestellen. Wil natuurlijk niet dat de visjes overlijden. Zeker niet de betta, deze kwam uit een spontaan nestje van mijn vorige betta's.

Ja dar was ik al bang voor inderdaad.
 
:p
Ik zie net trouwens dat er dactycid in capsules is en vloeibaar, ik heb de vorige keer capsules gebruikt. Zijn allebei tegen in- en uitwendige wormen dacht ik? Had jij de vloeibare gebruikt?
Ja ik had de vloeibare gebruikt, zal even voor je opzoeken welke.
 
Succes, hier help het heel erg goed, binnen een dag waren er geen wormen meer te zien. Ik heb de kuur wel herhaald.
 
Manuas levamicil. Zit levamisole in.


http://www.manaus-aquarium.de/NL/levamicil.php

diverse online shops verkrijgbaar

Gekopieerd gebruiksaanwijzing

Arzneimittel für Tiere (Süß- und


Seewasserzierfische)

Darreichungsform:
Wirkstofflösung zum


Zusetzen zum Aquarienwasser

Zusammensetzung wirksamer Bestandteile

mg pro ml:

Levamisolhydrochlorid 60

Weitere Bestandteile mg pro ml:

Methyl-4-hydroxybenzoat 0,9

Natriummetabisulfit 1,6
 

Terug
Bovenaan