c02 loopt niet goed


falerossi

Well-known member
Lid geworden
7 december 2009
Berichten
109
Locatie
Boornbergum, Friesland
Website
www.sport-picture.nl
Hallo,

Ik heb een co2 setje wat niet goed loopt. Het systeem zit in een bak van ongeveer 54 liter. Het probleem is, wanneer ik ongeveer 6 � 10 bellen per minuut geef er geen co2 uit de glazen diffuser komt. Alleen wanneer ik meer bellen geef komen er fijne belletjes uit. Alleen is dan binnen enkele dagen mijn fles leeg.

Om even een beeld te krijgen, het systeem is zo op gebouwd:

Co2fles, met slang naar de bellenteller, vanaf daar naar een magneet ventiel, vervolgens een terugloop ventiel en vanaf daar gaat het naar de glazen diffuser.

De druk in de fles is goed, dus daar ligt het probleem niet.

Heeft er iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?!

P.S. Ik heb de diffuser getest met een stukje slang en een oude injectiespuit, er komen dan fijne belletjes uit.
 
dat stukje magneet ventiel / terug loop ventiel gaan bij mij vraagtekens komen...


Maar dat laat ik aan de prof over
 
Straatklinkerfm zei:
dat stukje magneet ventiel / terug loop ventiel gaan bij mij vraagtekens komen...


Maar dat laat ik aan de prof over

Vertel! Mijn gedachte is; een magneet ventiel staat of open of dicht (tenzij die half open blijft staan) Het terug loop ventiel kan inderdaad ook een punt zijn. Misschien die er eens tussen uit halen?!
 
falerossi zei:
Hallo,



Om even een beeld te krijgen, het systeem is zo op gebouwd:

Co2fles, met slang naar de bellenteller, vanaf daar naar een magneet ventiel, vervolgens een terugloop ventiel en vanaf daar gaat het naar de glazen diffuser.

De druk in de fles is goed, dus daar ligt het probleem niet.

Heeft er iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?!

Co2 fles-drukregelaar-magneetventiel-terugslagventiel-bellenteller-diifuser.
 
Tussen uit halen niet lijkt me , uit veiligheid....

ik zou eens proberen wat peter aangeeft.
 
Doe maar eens zoals ik het nu aangeef dan tel je echt de bellen die je nodig hebt...
 
Bij zo een glazen diffuser (met allemaal gaatjes erin?) moet je een hogere werkdruk hebben dan bij een flipper systeem. Wat is je werkdruk op dit moment? Als ik het goed heb moet je op een 2 tot 2.5 bar gaan zitten voor een goede werking. Test dus eens om je werkdruk te verhogen als je hier onder zit.
 
peterdenhaag53 zei:
falerossi zei:
Hallo,



Om even een beeld te krijgen, het systeem is zo op gebouwd:

Co2fles, met slang naar de bellenteller, vanaf daar naar een magneet ventiel, vervolgens een terugloop ventiel en vanaf daar gaat het naar de glazen diffuser.

De druk in de fles is goed, dus daar ligt het probleem niet.

Heeft er iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?!

Co2 fles-drukregelaar-magneetventiel-terugslagventiel-bellenteller-diifuser.

Zal ik eens proberen! Morgen eerst de fles weer even laten vullen.
 
NickdeRijcke zei:
Bij zo een glazen diffuser (met allemaal gaatjes erin?) moet je een hogere werkdruk hebben dan bij een flipper systeem. Wat is je werkdruk op dit moment? Als ik het goed heb moet je op een 2 tot 2.5 bar gaan zitten voor een goede werking. Test dus eens om je werkdruk te verhogen als je hier onder zit.

Een mede forummer vertelde mij om rond de 0,9 bar te zitten.
 
Verhoog je werkdruk maar eens..is idd nodig voor zo'n membraamdiffusor.
 

Terug
Bovenaan