Butterfly splitfin


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,329
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Hier ff wat foto's van mijn Ameca splendens, oftewel de butterfly splitfin. Ben zelf al een flink aantal jaren een fervent goodeïdefan. De goodeïden behoren tot de echte levendbarenden (vivipaar). t.o.v. de eierlevendbarende (ovovivipaar) soorten, zoals de meesten onder jullie het kennen. Deze soort is een vrij gemakkelijke goodeïde en ook de meest aangeboden soort onder de goodeïden. Ze kunnen vrij fors worden en behoort tot de wat vriendelijke goodeïden. Alhoewel, je ze maar beter niet met grootvinnige soorten kan samenhouden. Ook zij kunnen namelijk wel eens aan grote annex lange vinnen gaan knabbelen. Doch er zijn goodeïdesoorten die het zekers zullen gaan doen. Deze soort zit zijn eigen jongen niet achterna en zullen niet door de volwassenen verorbert worden. Heeft feitelijk te maken met het gegeven dat de jongen vrij groot zijn bij de geboorte. Ze behoren zeer zekers niet tot de kleurrijkste vissen. Doch als het licht er goed op valt valt er een blauw- danwel een zilverachtige reflectie op de huid te bezien.
315426360_1826514611032956_8659282443912520465_n.jpg
315312270_1826514937699590_6892346446505146480_n.jpg
315328042_1826515217699562_7913037662759485892_n.jpg
 
Hier ff wat foto's van mijn Ameca splendens, oftewel de butterfly splitfin. Ben zelf al een flink aantal jaren een fervent goodeïdefan. De goodeïden behoren tot de echte levendbarenden (vivipaar). t.o.v. de eierlevendbarende (ovovivipaar) soorten, zoals de meesten onder jullie het kennen. Deze soort is een vrij gemakkelijke goodeïde en ook de meest aangeboden soort onder de goodeïden. Ze kunnen vrij fors worden en behoort tot de wat vriendelijke goodeïden. Alhoewel, je ze maar beter niet met grootvinnige soorten kan samenhouden. Ook zij kunnen namelijk wel eens aan grote annex lange vinnen gaan knabbelen. Doch er zijn goodeïdesoorten die het zekers zullen gaan doen. Deze soort zit zijn eigen jongen niet achterna en zullen niet door de volwassenen verorbert worden. Heeft feitelijk te maken met het gegeven dat de jongen vrij groot zijn bij de geboorte. Ze behoren zeer zekers niet tot de kleurrijkste vissen. Doch als het licht er goed op valt valt er een blauw- danwel een zilverachtige reflectie op de huid te bezien.
Bekijk bijlage 351580Bekijk bijlage 351581Bekijk bijlage 351582
Mooie foto's, ik heb ze ook gehad en in het voorjaar/zomer buiten gehad, ze worden vrij groot, planten zich makelijk voort maar had het idee dat ze mijn chinese danios ook wel eens plaagde. Meen me trouwens ook te herinneren dat ze wat geel bij de staart hadden of zit ik daar mis🤔
 
maar had het idee dat ze mijn chinese danios ook wel eens plaagde.
Ze kunnen zich nog wel dominant in de bak verhouden. Maar toch zijn ze geschikt met andere vissen te houden mits ze een beetje tegen een stootje kunnen. Ik hou ze tezamen met muskietenvisjes.
Meen me trouwens ook te herinneren dat ze wat geel bij de staart hadden of zit ik daar mis🤔
Klopt. Maar dat is enkel aan de man toebedeeld. Die vertoond een gele zoom op het einde van de staart.
 
Heeft wel wat weg van een miniatuur grootbekbaars. Leuk visje.
 

Terug
Bovenaan