Bureau bak


M

Master Oogway

Guest
hallo allemaal,

Ik zat eens te zoeken naar een aquarium voor op mijn bureau toen ik een bak van tetra voorbij zag komen. De tetra 1.5 gallon led desktop aquarium kit. De bak ziet er degelijk en compleet uit. Planning is om er wat garnaaltjes in te houden meer niet. Heeft iemand ervaring met deze bak en weet iemand of deze bak wel in Nederland te krijgen is? Of heeft iemand een andere bak, van dit formaat, die beter is? Wil eigenlijk onder de 10 liter blijven qua inhoud.

Hopelijk hebben jullie wat info voor me;)
 
1,5 gallon is afgerond 6 liter, dit is zelfs voor garnalen te klein en buiten dat, zo'n kleine hoeveelheid water is niet in evenwicht te houden, leuk om een plantenbakje te maken, maar niet om er dieren in te houden.
 
inderdaad zou voor garnalen toch ook wel minstens een 20 25 liter nemen
deze is echt wel heel klein
 
Hangt er van af.
De vuurgarnaaltjes hier in de 7,5 liter netto doen het prima. :)
 
roosen zei:
zou kunnen maar goed stabiel is een ander paar mouwen


Ben ik mee akkoord, maar als je zo'n bakje dagelijks voor 50% ververst kan dit absoluut geen kwaad en mag het geen probleem zijn.
 
Verversen?
Hier gebeurt dat maar wekelijks hoor.
Vuurgarnalen vervuilen echt niet zoveel :)
 
Ik deed dit wel, maar was ook meer voor mijn gemoedstand, trouwens het mijne stond in de keuken op de vensterbank en omwille van de algen werd er dagelijks ververst.
maar het kan best zijn dat wekelijks verversen prima kan.
 
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal. Het zou dus wel kunnen, maar iets groter zou geen kwaad kunnen. Tetra heeft ook een bak van 3 gallons (iets meer dan 11 liter), misschien dat ik daar ook naar ga kijken. Bedoeling is inderdaad een paar garnaaltjes en misschien een slak. Weet iemand waar ik een van deze bakken kan kopen? Ik zie ze namelijk alleen op Amerikaanse sites.
 
Pico aquaria is nog geen echte markt voor in nederland,maar er is toch wel wat te krijgen op dat gebied.
Dennerle nano 10 ltr, of iets van Superfish,google maar eens.

succes..
 
hallo

Ik denk niet dat deze tetra bakjes verkrijgbaar zijn in Nederland.
Als je van een amerikaanse site besteld ga je volgens mij wat problemen hebben met de stroom ander stopcontact.
Wat is er mis met de producten die wel verkrijgbaar zijn in Nederland ?
bv. aquael shrimp set 10 liter, dennerl NANO CUBE 10 .

mvg wout
 
En dat wordt het eens 30+ graden zomers en liggen al je garnalen dood. Een bakje met zo'n miniem watervolume warmt enorm snel op.
 
Botia zei:
En dat wordt het eens 30+ graden zomers en liggen al je garnalen dood. Een bakje met zo'n miniem watervolume warmt enorm snel op.

Heb je gelijk mee, maar zo'n bakje is snel tijdelijk op een koelere plaats gezet indien dit nodig blijkt te zijn.
 
Niet als je op vakantie bent bv. En dat zijn veel mensen zomers. Het huis is afgesloten en vaak snikheet.
 
Botia zei:
Niet als je op vakantie bent bv. En dat zijn veel mensen zomers. Het huis is afgesloten en vaak snikheet.


Zo heb je natuurlijk altijd wel een punt, kan je beter alles wat met dieren te maken heeft gewoon weg laten. :rolleyes:

Brengt het dan naar buren of familie, of zelfs desnoods naar een dierenpension.
Ik bedoel, waar een wil is is een weg, ook in onze hobby.
 

Terug
Bovenaan