Bubbelcounter kapot door water bijvullen?


vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
261
Leeftijd
39
Ik vulde zonet het water bij van m'n bubblecounter, en het laatste stukje van de spuit ging wat sneller dan ik dacht. En ineens werd de spuit teruggeduwd! Ik haalde hem er snel af en ik hoorde het ventieletje wat daar zit sissen..
Maar nu sist ie iedere keer als er co2 in de counter komt. Er komt water en co2 uit. Om de zoveel bubbels.
En er komt op het moment (nog) niks uit de diffuser..
Als ik de solenoid aan zet dan schiet er direct water en co uit t ventieltje.
Heb m even laten rusten, maar bij het aanzetten weer hetzelfde.

Is het ventieltje daar kapot gegaan en heb ik nu
een nieuwe nodig?

Of is er een manier om zo'n ventieltje weer goed te krijgen?

Geen idee ook wat ik fout heb gedaan.. teveel water in de bubbelcounter misschien? Je zou toch zeggen dat het dan richting diffuser gaat..

Het systeem is een ZRDR
Vermoedelijk de producent zelf..? Ik zie colombo dezelfde flessen aanbieden 2 a 3 x over de kop en oudere modellen.

Bestellen van een nieuwe duurt een maand...
ik zou deze kunnen tijdelijk kunnen bestellen:
Maar deze heeft geen bijvul gaatje, en ik vul de teller elke 2 weken oid bij.
Telkens als de solenoid aan gaat dan spuit er door de drukgolf water de teller uit de slang in.
Is dit iets wat ik kan voorkomen? Zowel de drukgolf als dat er water uit de teller gaat?
Ik zie veel tellers zonder bijvulgaatje, dus dat doet mij denken dat er ook systemen zijn waarbij de teller niet of nauwelijks gevuld hoeft te worden?
 
Is het dan niet een idee om een atomizer met ingebouwde bellenteller aan te schaffen? Ik heb deze atomizer pro


 

Terug
Bovenaan