Bruine stippen op rug betta


Elizexanja

Active member
Lid geworden
20 maart 2022
Berichten
28
Leeftijd
22
Ik heb sinds een paar dagen een betta.
Gister heeft hij nieuwe planten gekregen.
En Ik heb net zijn eerste water wissel gedaan.
Nou zag ik net ineens 2 bruine stipjes op zijn rug. Weet iemand wat dit kan zijn? De stippen zaten er eerst nog niet.

07F62CD4-D50E-4BB2-8E82-26B33D7DE23E.jpeg

Dit was hem gister avond nog.

DD9B40A6-7508-48D9-87C1-5E7757F3D017.jpeg

En dit is hem nu. De stippen zitten net onder/ voor zijn rugvin
 
Het lijkt er zelfs een beetje op alsof hij schubben mist. Hij heeft ook een soort open plekje op de bovenkant van zijn rug zie ik nu.
 
Kan het zijn dat je een decoratie in de bak hebt met scherpe punten of randen? Misschien aan de binnenkant van een decoratie?
 
image.jpg

Dit is mijn aquarium. Naar mijn idee niks met scherpte randen… ik zal zo alles eens na voelen om te kijken of iets scherp is
 
Er zit een scherp puntje aan de bescherming van zijn verwarming. Die ga ik er nu af schuren en ik hoop dat dat het dan is. Moet ik hem nog ergens voor behandelen of zou het natuurlijk genezen?
 
Ik zie ook niet iets wat niet goed is qua decoratie/inrichting maar goed ze kunnen soms rare capriolen uithalen en ik zou het zelf even in de gaten houden.
 
Ik zou zorgen voor meer waterwissels, in elk geval de komende weken. Liefst in elk geval om de dag 50%, waarbij de temperatuur van het water dat nieuw in de bak komt gelijk moet zijn (ongeveer, plus of min een graad) aan dat wat in de bak zit (een graad of 24?).

En betta's zijn vaak bij de verwarming, dus dat kan goed het probleem zijn. Leuke bak verder zeg, voor een betta, met al die planten, super. En drijfplantjes ook nog. Leuk.

Succes met je betta.
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt. Ik hou het even in de gaten en ga meerdere waterwissels doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup

Terug
Bovenaan