bruinalg?


J

joeri19911126

Guest
Ik heb mijn aquarium vorige week volledig leeggemaakt, uitgewassen met azijn dit omwille dat ik algen in mijn aquarium had.
nu heb ik alles nieuw in mijn aquarium gelegd ( de bodem en dergelijke) nu staat deze ongeveer een weekje terug te draaien en nu beginnen terug algen te komen. deze keer zijn het wel bruine algen. deze komen voor op de bodem op de beeldjes en op de planten,
op de bodem ziet het uit als deze vol ligt met zand, en op de beeldjes en de planten zijn het bruine draadalgen.
wat zou ik hier aan kunnen doen?
 
956229joeri19911126_0_82_20131114_192610.jpg

161215joeri19911126_0_82_20131114_192544.jpg

717945joeri19911126_0_82_20131114_192554.jpg

769911joeri19911126_0_82_20131114_192601.jpg
 
er staan 3 snelgroeiers in, al groeien die 2 planten wat ongeveer in het midden staan ook redelijk snel. iedere dag krijgen ze wel een blad of worden de bladeren groter. misschien ook goed om te weten er zitten op dit moment nog geen vissen in.
 
Zet er meer snelgroeiers in.
Het bruine is kiezelalg. Zitten silicaten in je water.
De snelgroeiers halen dat eruit.

Wat er nu in staat,is gewoon te weinig.
Die andere planten doen daar niets mee.
 
zou het ook kunnen komen door verkeerde belichting? ik heb namelijk pas een lamp vervangen. de sylvania daylightstar heb ik verwisseld met de daylight brilliant van sera
 
ik denk ook aan de bruinalg net als bertus. je bak is weer nieuw zeg maar en dit zie je vaak in het begin. De silicaten moeten eruit namelijk. Dus snelgroeiers kan helpen en geduld hebben. het gaat vanzelf weer weg als er minder silicaten in de bak zitten.
 
Zet er een paar Japonica garnalen in die lusten het graag

Als het kan tenminste
 
lusten garnalen ook niet graag planten? en zou het helpen als ik mijn vissen erin zet of enkele vissen?
 
Ja, dat ze dood gaan.

Japonica,s ook Nog niet.
Hij draait pas 1 week,en is nog niet ingedraait( 3-4 e week).

Draadalg er met een stokje eruit draaien
 
een vallisneria erin zetten? dat is normaal een zeer snel groeiende plant, niet?
 
Hoe kom je daarbij?
Hoornblad,Cabomba,en waterpest ,zijn snelgroeiers,die stoffen uit het water halen.
 
Heteranthera zosterifolia - Sterrenkruid - Hobbykwekers


... indruk krijgt op een ster te kijken vandaar de Nederlandse naam
STERREKRUID. ... Door de snelle groei van de Heteranthera zosterifolia -
Sterrenkruid moet hij ... Je kunt de toppen afknippen, de stengel zal al snel
nieuwe scheuten maken ...
www.hobbykwekers.nl/.../878-heteranther ... errenkruid


Ja,dus.
 
ik heb ook ergens gelezen dat het helpt als het licht geruime tijd uit blijft? kan dit kloppen en is dit eventueel ook een goede optie?
zouden de draadalgen wat te zien zijn op de foto ook van de silicaten zijn?
alvast bedankt voor de vorige tips.
 
Bruinalg kan een gevolg zijn van te weinig licht dus dan is het licht uitdoen niet en optie lijkt me.
Draadalgen zijn vaak een gevolg van co2 tekort. Dat heeft niets met de silicaten te maken.

Je moet de bak rustig even een paar weken de tijd geven om in te draaien. Ik zou rekenen op zo n 4 weken.
 

Terug
Bovenaan