Bruin alg


Lar.k2

Member
Lid geworden
6 maart 2023
Berichten
6
Leeftijd
24
Dag,

Ik heb net mijn aquarium verschoond, maar opeens kwamen er bruine vlekken op het glas van het aquarium?

Weet iemand wat dit eventueel kan zijn? (Ik dacht zelf alg.) En wat ik hier aan kan doen?
 
Dat is denk ik bruinalg en dan heb je de filter/bodem te goed schoongemaakt denk ik. Hoelang draait de bak nu?
 
Net toen ik de filter er weer in deed gebeurde het.
 
Dat krijg je niet in een paar uur volgens mij. Hoelang draait de bak nu dan en heb je anders een foto van de plekken?
 

Bijlagen

  • 69D37347-A035-4215-811D-0AA0AC08F8B0.jpeg
    69D37347-A035-4215-811D-0AA0AC08F8B0.jpeg
    297.7 KB · Weergaven: 78
  • E15AD8AD-0458-4A6F-8D1F-DBD56ED43AC5.jpeg
    E15AD8AD-0458-4A6F-8D1F-DBD56ED43AC5.jpeg
    191.4 KB · Weergaven: 79
Toch lijkt het bruin alg. Hoe lang draait het aquarium? Wat voor filter/vissen? Heb je een nh4 teat in huis?
 
Toch lijkt het bruin alg. Hoe lang draait het aquarium? Wat voor filter/vissen? Heb je een nh4 teat in huis?
Ik heb 3 guppies en 3 zoetwatergarnalen. Het aquarium draait nu ongeveer 8 weken. Ik heb geen nh4.
 
Ik denk dat het pas is gaan opvallen toen je bezig was geweest met je aquarium en je tevreden de bak in zat te turen 😄 dan kunnen dingen nog wel in eens spontaan onstaan 😂
 
Ik denk dat het pas is gaan opvallen toen je bezig was geweest met je aquarium en je tevreden de bak in zat te turen 😄 dan kunnen dingen nog wel in eens spontaan onstaan 😂
Is er iets wat ik er tegen kan doen? Om zou het vanzelf weer weg kunnen gaan?
 
je kunt het gewoon met een sponsje weghalen of, als het kan, een algenetertje erbij doen
 
Alg is kaar gewoon een onbegrepen plantje maar zolang hij je planten niet aantast, is de alg alleen maar nuttig. Maar als je er last van hebt zou je het glas met een sponsje of mesje er af kunnen halen. 😀
 
Ik ben momenteel mijn 50l. bakje 2 weken aan het laten indraaien en heb nu ( voor de 1° keer) ook bruin alg !
Ik had wel mijn verlichting op 6u staan en ik heb dit nu verhoogd naar 8u.. het bakje zit al dagen in de nitrietpiek !
Gewoon verder laten doen of ? mijn plantjes worden wél aangetast en de ornamenten ook.
 
Plantjes kun je een beetje met de hand schoonwrijven en verder kun je weinig doen behalve geduld hebben.
 

Terug
Bovenaan