Bruin alg op planten en achter wand


Leopoldi zei:
Ik ga het even aankijken deze week niet verversen heb het laatste JBL Algol in de bak gedaan je kunt natuurlijk ook te veel dingen aan pakken en als het probleem dan verdwijnt weet je niet meer wat de oplossing is geweest waar je dus weer anderen mee kunt helpen ,de achter wand wordt een grote klus en zal veel werk geven de bruin alg wappert lekker mee op de stroming van het filter
Allemaal bedankt voor de support ik hou jullie op de hoogte


Bruin alg, kiezelalg of diatomen is een soort glibberig laagje, zeker niet iets dat wappert, zoals je dat omschrijft. Daarom denk ik dat je helemaal geen bruin alg hebt. Dat zou dan ook verklaren waarom je er zo slecht vanaf komt. Wellicht niet de juiste bestrijding?

Plaats een zo duidelijk mogelijke foto en je wordt hier beslist geholpen door de kenners!


Groet,
Ben.
 
Hallo luitjes,
De planten zijn na het bijplaatsen van de extra tl balk met 2 t8 lampen lampen die 4 uur per dag branden algen vrij :D
Gisteravond het Seachem Purigen in het filter gedaan dus nu maar afwachten.
En Ben het is een vettig goedje op de achterwand maar het wappert niet echt maar er zit een vrij dikke laag op :6
Ik ben er nog niet maar het ziet hoopvol uit de planten groeien weer en de vissen doen het goed dus rustig af wachten :cool:
 
Als het vettig is en niet wappert dan zal het denk ik wel bruinalg zijn.
 
jessicapilon zei:
Als het vettig is en niet wappert dan zal het denk ik wel bruinalg zijn.

Raadsel:

Het is vettig en, uiteindelijk, wappert het toch niet?

;)


Je hebt het dan toch geraden, John!

Groet,
Ben.
 
Dat had ik al heel lang op mn verlanglijstje staan zeg. Wat heb ik weer een mazzel op de vrijdagavond zeg. Ik hoop wel dat er garantie opzit :D :D.
 
Ja ik weet nu het niet meer of het inderdaad bruin alg is en ga twijfelen het is een substantie wat lijkt op een beren vel zou het toch een kiezel alg kunnen zijn
 
Kiezelalg is de bruinalg en dat is dus vettig.
Kun je nog een duidelijke foto plaatsen dan zodat het goed zichtbaar is??
 
Leopoldi zei:
Ja ik weet nu het niet meer of het inderdaad bruin alg is en ga twijfelen het is een substantie wat lijkt op een beren vel zou het toch een kiezel alg kunnen zijn



Misschien moet je nu toch je pas gewonnen prijs inleveren, John.


Maarre... wel met je eens! Een foto zegt meer dan 1000 woorden!




Groet,
Ben.
 
Tja Ben het leek me eerst wel duidelijk maar de TS weet het nu ook niet meer lees ik. Bij een berenvel denk ik aan iets harigs/pluizigs en dat is bruinalg niet he :D ;).
 
benvo zei:
Leopoldi zei:
Ja ik weet nu het niet meer of het inderdaad bruin alg is en ga twijfelen het is een substantie wat lijkt op een beren vel zou het toch een kiezel alg kunnen zijn



Misschien moet je nu toch je pas gewonnen prijs inleveren, John.


Maarre... wel met je eens! Een foto zegt meer dan 1000 woorden!




Groet,
Ben.

Bedoel je zo?? Gewoon de post met de quote weer opnieuw quoten :) .
 
jessicapilon zei:
Tja Ben het leek me eerst wel duidelijk maar de TS weet het nu ook niet meer lees ik. Bij een berenvel denk ik aan iets harigs/pluizigs en dat is bruinalg niet he :D ;).
 
Hallo,
ja het is net een berenvel op de achter wand maar alleen op het bovenste gedeelte om eerlijk te zijn lelijk vind ik het niet maar het hoort niet te zitten :stop:
Mijn planten zijn nu helemaal schoon de ruiten zijn schoon en de bak is door de Purigen kraak helder ik weet niet welke alg het is maar ik zit te denken aan rood kiezel algen
 
Google een op penseelag of roodwieren en wellicht kom je het tegen daar.
 
En ja op google heb ik het ook op gezocht er wordt alleen gezegd je C02 op te voeren.
Ik heb een Discus bak en dus geen Co2 ik weet wat jullie gaan zeggen neem Easy Carbo
Nee dat doe ik dus niet de Discussen vinden dit niet fijn ze voelen zich niet happy met Easy Carbo ik heb al te veel vissen verloren door eigen stomme fouten dus ik ga ze er niet aan wagen om Easy Carbo toe te voegen
Misschien zie ik beren op de weg maar op discus club holland staan genoeg voor beelden
Dat Discussen niet tegen Easy Carbo kunnen
 
Tegen roodwieren kun je co2 inzetten. Maar is het dan roodwier en geen bruinalg?
Als het alleen op de achterwand zit dan zou ik me er niet te druk om maken. Algen zie je wel vaker op "dode" objecten komen hoor.
 
John,
Inderdaad ik maak me er niet meer druk over ik vindt het eigenlijk wel mooi zo,n
bealgde achter wand de Discussen hebben er geen last van ik heb er wel 4 prachtvin algen eters in gezet en 2 borstel meervallen in gezet
Maar zet ook geen zoden aan de dijk
 
Bij mij was er ook bruine alg op de achterwand.
Met algexit 10 cc op mijn 240 liter 3 weken 1 x per week is het nu helemaal weg.
Mijn planten en vissen doen het prima.
 
Ja je hoort wisselende geluiden over dat middel. De oorzaak aanpakken is het belangrijkste bij algen.
 
Even een update de tweede tl balk er bij plaatsen is een succes gebleken deze brandt 4 uur per dag op mijn planten zit geen spoortje bruin alg meer en beginnen eindelijk te groeien de vallisneria verslijmd niet meer dus goede berichten de achterwand is een verhaal apart dit is naar mijn idee geen bruin alg maar een of andere rood wier,
Heb 2 borstel meervallen en 9 pracht vin algen eters in gezet de pracht vin algen, eter is geen Zuid Amerikaanse vis maar qwa waterwaarden en temperatuur kan het,
en het zijn verdomd leuke vissen.
En ja ik heb ook verschillende middelen gebruikt het kost klauwen met geld en de problemen zijn een tijdje weg en komen weer dus je moet de oorzaak aan aanpakken,
Ik ben zelf ook zo hoor maar je moet het zien uit te vogelen waar het probleem kan zitten.
Geduld is een schone zaak maar die heb ik vaak niet :stom:
 

Terug
Bovenaan