Breeding tank, hoe gebruik je die?


A

anonienke

Guest
Hey hey,

Ik heb vandaag een kleine breeding tank gekocht.
Deze:
Se_ZF1bOhcswtHM6r8MJXe7Hp8WN_2TI.jpeg


Er zit een soort scheidingsstuk in dat de vorm heeft van een dak, een soort punt zeg maar, maar er zitte geen gaatjes in, al loopt het water daarboven er ook gewoon in, en bovenop nog een dekseltje. Wanneer doe ik mijn vis erin en hoe moet ik precies handelen enzo?
Ik heb diverse vissen in mijn zw aquarium. Guppen, tetras, maanvissen, zwaarddragers, hoogvinkarpertjes, dwerggouramis etc.

Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dit ding gebruik?

Groetjes Nienke.
 
Ik zou zo'n ding niet gebruiken. Dit is zeer stressvol voor de vissen en de waterkwaliteit verslechtert erg snel in zo'n bakje.

Je zal vast wel een groot aquarium hebben met zulke vissen. Foto's?

Gourami's houden niet van gezelschap in de bovenste waterlaag, zeker niet van drukke vissen als guppen, hoogvinkarpers (dit zijn overigens brakwatervissen) en zwaarddragers. Zeker dwerggourami's niet die toch al erg zwak zijn.
 
Hoi hoi,
Ik heb een bak van 70x40x40
Toc is het een vrij rustige bak hoor, Alles gaat goed en de vissen hebben het naar hun zin.
Maatr als ik het bakje toch wil gebruiken, hoe doe ik dat dan?
 
Dan is je bak veel te klein voor de vissen die je hebt. Maanvissen hebben een aquarium nodig van ongeveer 150 cm. en minimaal 50 cm. hoog. Ook hoogvinkarpers worden erg groot en passen niet bij de rest van de vissen. De zwaarddragers zitten ook te klein.

Van de dwerggourami's zal je niet lang plezier hebben zo. Ze zijn al zo zwak en met deze medebewoners zitten ze constant in de stress.

Ik zou het bakje niet gebruiken. Eigenlijk schandalig dat deze nog verkocht worden.
 
anonienke zei:
maanvissen, zwaarddragers, hoogvinkarpertjes, dwerggouramis etc.
Daar is allemaal je bak te klein voor.

Zulke broed bakjes zijn helemaal niets en kan je beter niet gebruiken. Dat ding zorgt er voor dat de moeder de jongen niet zal opvreten omdat die beschermt zitten.
 
Ik leg de vraag even terug bij de topicstarter.

Je geeft aan een broedbak gekocht te hebben en wilt weten hoe je deze gebruikt? Hoe denk je hem zelf te gaan gebruiken en wat is je doel wat je wilt bereiken met dit bakje?

Het is schandalig dat die dingen nog verkocht worden. Je stopt een zwangere vrouw toch ook niet in de trappenkast om te gaan bevallen?

Let op me je maanvissen ze zien er leuk uit als ze klein zijn, mijn maanvissen zijn ongeveer 20cm hoog en 15cm lang
 
brian tel zei:
Ik leg de vraag even terug bij de topicstarter.

Je geeft aan een broedbak gekocht te hebben en wilt weten hoe je deze gebruikt? Hoe denk je hem zelf te gaan gebruiken en wat is je doel wat je wilt bereiken met dit bakje?

Het is schandalig dat die dingen nog verkocht worden. Je stopt een zwangere vrouw toch ook niet in de trappenkast om te gaan bevallen?

Let op me je maanvissen ze zien er leuk uit als ze klein zijn, mijn maanvissen zijn ongeveer 20cm hoog en 15cm lang

Werd dat al niet door Botia gezegt.
 

Terug
Bovenaan