Brandwond ancistrus


NLP

Member
Lid geworden
2 november 2022
Berichten
7
Leeftijd
34
Hoi allemaal,

Laatst heb ik mijn ancistrus in quarantaine moeten doen om zijn opgeblazen buikje te verhelpen. Daar is hij inmiddels gelukkig van hersteld, maar in de quarantainebak heeft hij helaas een brandwond gekregen van de verwarming.. op de foto kun je zien hoe de wond er nu uitziet. Hebben jullie tips voor hoe ik het beste kan helpen met zijn herstel? Hij is nog actief en hij heeft net twee algentabletten opgegeten, dus afgezien van de zichtbare wond doet hij nog normaal. Ik heb waterverversingen van ongeveer 10% gedaan en vanavond ga ik hem voor tien minuten in een zoutbadje doen. Ik heb ook een extra catappablad in het water gedaan (XL formaat) vanwege de antibacteriële eigenschappen. De verwarming is in deze bak goed verborgen, dus daar kan hij niet bij. Sinds eergisteren ben ik hem aan het behandelen. Zijn er nog andere dingen die ik volgens jullie kan doen? En moet ik me zorgen maken over de rode stippen op zijn wond?
 

Bijlagen

  • IMG_20221102_142916.jpg
    IMG_20221102_142916.jpg
    297.5 KB · Weergaven: 69
Dat komt wel goed, wat ik er zo van zie.
Gewoon laten genezen en zo veel mogelijk met rust laten.
 
  • Leuk
Waarderingen: NLP
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem geen zoutbadje gegeven uiteindelijk en ik doe nog een dagelijkse waterverversing van 10% Hij eet en zwemt nog goed rond, dus ik volg jullie advies en laat hem rustig herstellen. En die Easylife Voogle zal ik bestellen :)
 

Terug
Bovenaan