Bovenlaag Z-A bak


El Cammacho

Member
Lid geworden
16 mei 2020
Berichten
18
Leeftijd
40
Hoi allen,

Ik heb na enige tijd een mooi biotoop gecreëerd in mijn aqualantis (120x40x60)... er hangt een mooie samenhang.
Het zijn wel voornamelijk bodem en middanbewoners. Ik zoek nog iets voor de bovenlaag. Zwemmers maar geen nerveuze jongens zoals barbelen. Niet mijn type vis.

Ook liever niet te groot, omdat de rest als groot genoeg is maar te klein ook niet omdat het anders voor wordt. Het mag een scholenvis zijn...
Bestand bestaat nu uit;
- 10 Corydora Julii/Panda
- 1 KwiKwi
- 3 Nannacara electric blue
- 4 Geophagus Tapajos Red
- Koppel Nannacara Adoketa
- L018

Misschien dat iemand nog een leuk idee heeft. Zoals gezegd ben ik geen barbelen fan, en wil het ZA houden. Bijlzalmen overweeg ik maar heeft niet mijn voorkeur... b.v.d.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik volg je topic, ben ook nog aan het nadenken over de midden-/bovenlaag (huidig bestand 14 cory's sterbai en koppel ramirezi).
 

Ben vanmiddag al bij de LFS geweest maar nog geen keuze kunnen maken...
 

Ben vanmiddag al bij de LFS geweest maar nog geen keuze kunnen maken...
Herkenbaar! Ik ben afgelopen week in de LFS's in Best, Helmond, Handel en Nijmegen geweest, mooie visjes gezien, maar nog geen keuze kunnen maken.
Heb er ook geen haast bij. Beter een paar weken/langer oriënteren, dan 'verkeerde' vissen in de bak...
 
Ik denk dat je visjes nog jong zijn? Je hebt ook uitgezocht hoe groot je vissen gaan worden en hoe territoriaal ze zijn? Ik denk nl dat je bovenlaag nodig gaat hebben voor de vissen die uit de onderlaag worden verdreven als er koppels gaan vormen die willen gaan broeden.
 

Terug
Bovenaan