botia vs coridora???


M

Mangel

Guest
Ik heb een trigo350 met een discus gezelschap en wat bodembewoners cory's en botia.
In een aantal kweekverslagen lees ik dat de cory's zich op en neer aan het glas van de bak bewegen om zo te paren.
Mijn botia's doen dat hetzelfde in hoeverre kan dit tot jonkies komen?
 
Volgens mij zijn Botia's nooit gekweekt in gevangenschap (behalve op grote Aziatische kwekerijen met behulp van hormonen). Dus ik denk niet dat je daarop hoeft te rekenen.
 
Ok dan dat wist ik niet!!!!!
Zit ook niet echt op uitbreiding te wachten namelijk dus in dat opzicht vind ik het wel prima.
Ik had alleen zoiets van he wacht eens dat is gedrag herken ik uit de verslagen ben meer een discus man en hoe het daar allemaal mee gaat met kweken snap ik wel maar al de bijsoort varianten niet zeg maar!!!!!
 
Het op en neer duiken is natuurlijk gedrag van de botia's en heeft niets met paren te maken. De mijne doen het soms ook. Het staat bekend als de 'Loachy dance'
 
nee deze komen nooit van de bodem af en gaat al jaren prima, zijn maar een paar stuks die dikkels onder hout verstopt zitten of de kleinere planten je ziet ze niet zo heel veel
 
Het zijn scholenvissen die in het wild in scholen van honderden exemplaren leven (varieert wel wat per soort). Hoeveel exemplaren en welke soort heb je? Dat kan verklaren waarom je ze weinig ziet.
 
Die van mij liggen soms op de zij op de planten, soms lijkt het net of ze niet meer leven, maar zodra ze me zien is het sjoef sjoef...
Het dansen doen ze bij mij vooral als ik water ververst heb of een filter "schoon" gemaakt...ze vinden het leuk om in de stroming te zwemmen lijkt het...
 
@marlies het zijn inderdaad grappige beestjes met aparte gewoontes daarom vind ik ze ook zo grappig.
Soms zie ik ze pas in de avond als de grootste lampen uit zijn of met alleen de nachtverlichting aan.
 

Terug
Bovenaan