Botia Rubripinnis


M

Mirr

Guest
Hallo!
Ik heb een vraagje, mijn moeder heeft 15 jaar geleden een "Labeo" gekocht, dit bleek echter een Botia Rubripinnis te zijn. Hij heeft zijn soortgenootje dan ook vrij vlot afgemaakt en tiert sindsdien erg goed.
Echter na 15 jaar leeft de vis nog steeds, hij is wel wat verbleekt door de jaren heen maar doet het verder super. Ik vind het zo'n bizarre leeftijd voor zo'n vis.. Daarom bij deze de vraag: Hoe oud wordt een Botia Rubripinnis doorgaans? Ik kan op internet helemaal niets vinden over leeftijden bij vissen dus misschien weet een van jullie hier meer over?
Alvast bedankt!

Groetjes, Mirjam
 
Misschien krijg je wat meer reakties wanneer je de hedendaags geldende naam voor het visje vermeld; Yasuhikotakia modesta (voorheen Botia modesta).
Er zijn vast wel een aantal leden die dit visje hebben rondzwemmen.
Wel wil ik meegeven dat veel Botia achtigen erg oud kunnen worden; vijftien jaar lijkt mij geen uitzondering.
 
Kajsa12 zei:
veel Botia achtigen erg oud kunnen worden; vijftien jaar lijkt mij geen uitzondering.
Dat kon wel eens kloppen. Ik heb twee Botia striata die ik in 1999 heb gekocht. En ze doen het nog prima.
 
Veel Corydorassoorten schijnen 15-25 jaar oud te kunnen worden, ook een simpele neon tetra zou het zeker een jaar of 8 kunnen uithouden. Goudvissen 30 jaar, koi 100, Ancistrus cf. cirrhosus 10+. Oftewel: vissen kunnen ouder worden dan we doorgaans denken, maar de meesten gaan eerder dood door onkunde.
 
Okee ik had echt geen idee dat ze zo oud werden.. Je ziet indd meestal dat ze veel eerder dood gaan. Wat grappig dat ze echt zo oud kunnen worden!
Bedankt voor jullie reacties :)
 

Terug
Bovenaan