bo's sluier opvang en vijver project


Als ze goed de ruimte krijgen straks in de vijver dan trekt het misschien nog
wel iets bij.
 
ja denk het wel het is niet enorm. in ieder geval moeten ze wat aandikken en wat meer spieren ontwikkelen.
de vorige eigenaren kregen ze in een kom maar vonden de kom zielig en hebben toen een 80 cm aquarium gebruikt om ze in te houde.
ze wisten alleen niet dat ze dat maar tijdelijk kunnen en 200 liter nodig hebben
 
hey allemaal, gister heb ik 3 vissen herplaatst ik zal ff wta foto''s neerzette

727621_0_82_vaxkute3pf.jpg


554516_0_82_imchvk2x5a.jpg


en deze kreeg ik mee bij iemand anders
zijn naam is truffel

257982_0_82_1891242_655436247853205_247514712_n.jpg
 
haha nou een kleintje dan

3 goudvissen die ik opving zitten op het moment in de vijver.
en de goudjes doen het perfect. geweldig als je een goudvis die al 4 jaar wist te overleven in een kom in de vijver word gezet.
ze beginnen altijd rondjes te zwemmen in het ondiepe tot ze in de gaten krijgen dat ze weg kunnen en dan gaan ze ook meteen tot de bodem.
vooral de oudste zwaar vergroeide vond het heerlijk, je zag hem gewoon genieten van het koele water en de ruimte. de andere 2 die maar 4 maanden in een kom leefde (super dat de eigenaars zagen dat het slecht was )(zei hadden de vissen cadeau gekregen) gingen ook meteen met de andere goudjes rondzwemmen. heb helaas geen foto's kunnen maken omdat het zo enorm snel ging.

maar verder in de bak gaat het goed, ik heb 1 vis teveel eigenlijk maar morgen is de oude bak gemaakt.(scheur door ik gok carnavalswagens)

224433_0_82_foemel.jpg


foemeltje doet het goed

728235_0_82_vreten.jpg

lekker eten
869887_0_82_nog_meer_eten.jpg

nog meer eten
433943_0_82_moortje_2.jpg

moortje zonder naam
374144_0_82_magpie.jpg

magpie verkleurd wel wat aan de buikvinnen

686828_0_82_mellow.jpg

mellow in de hand

755316_0_82_dobby_hand_2.jpg

dobby blijft maar groeien

116273_0_82_dobby_met_de_groeiende_wen.jpg

dobby en het appelwangetje

876838_0_82_to_be_a_goldfish__by_xxhonorguardxx.jpg

deze om ff leuk af te sluiten
 
Visjes zien er zeker goed uit en fijn dat er al een aantal opvang goudvisjes heerlijk rondzwemmen in de vijver.
 
hey allemaal,
even update

gister zijn bij mij een groot deel van de goudjes richting vijver verhuisd wat erg goed ging.
ik heb zelf nog geen complicaties maar hou het nog goed in de gaten. hierdoor heb ik binnen weer ruimte en hebben de Quarantaine visjes de ruimte gekregen.
ook zijn 2 shubunkins opgeschoven om aan te sterken in de grote bak.

het verhaal van moezel en vino,

3 jaar geleden kwam een restaurant eigenaar een vijvercentrum binnen.
zijn oog viel toen op een klein 10 liter bakje en 2 mooie kleine shubunkins genaamd moezel en vino.
de eigenaar vond de 2 zo mooi dat hij besloot de visjes mee te nemen met wat goedkoop blader voer.
helaas had de man zich niet goed ingelezen over de visjes, en hoewel dat moezel en vino groot werden stopte hij ze in het kleine 5 liter bakje met een ornament met scherpe puntjes en een nep plant.

in de winkel kreeg de man ook verteld dat ze genoeg hebben aan een mespuntje voer per 3 dagen.
die arme moezel en vino zagen met lede ogen hun toekomst aan.
op het begin ging het nog wel tot de visjes eigenlijk moesten groeien. door de groeihormonen stopte ze met groeien en kregen ze veel pijn.
hun ogen werden te groot voor hun kop en de staart van moezel groeide tot enorme proporties, zo groot zelfs dat moezel amper 1 minuut kan zwemmen zonder te moeten gaan liggen.
vino bleef heel klein met grote ogen en de vorm van zijn lijf werd erg blokkig.

tot 3 jaar later een koppeltje ging uiteten, het viel Bo erg op dat de visjes niet goed zaten en na het betalen heeft ze moezel en vino meegenomen.
bij haar thuis moesten ze eerst goed leren eten. hun graat was van buitenaf al te zien en moezel en vino hadden nog nooit veel mogen eten.
maar naar mate de 2 weken begonnen ze al veel beter te eten. ook begon moezel met de training om weer spiermassa te krijgen in zijn lijf.

over 3 weken gaan ze de vijver in als dat lukt en gaan ze een veel betere toekomst tegenmoet.

921223_0_82_vino.jpg

dit is Vino

697523_0_82_moezel.jpg

dit is moezel (dit noem ik pas een vergroeide vis)


356578_0_82_moezel_2.jpg

moezels en vino's laatste overnachting in het kleine bakje met de scheroe steentjes

125269_0_82_moezel_4.jpg

moezel die zijn vinnen voor de eerste keer in 3 weken echt kan strekken.

859822_0_82_moezel_3.jpg

moezel en vino in het emmertje voor hun reis naar mijn huis.


881471_0_82_vino_2.jpg

arme vino
 
Wauw das wel echt het toppunt... Die vissen zien er �cht niet uit.
Goed van je dat je ze bij je hebt ondergebracht. Ben benieuwd of ze nog veel gaan groeien oid.
 
Wel balen dat er vanavond vries vorst is.
Ik wil Midnight ook binnenkort overplaatsen naar de vijver
 
ik maak me daar zelf niet zoveel druk om omdat het water zelf warmer is geworden door het goede weer.
de vijver is 150 cm diep dus ze gaan helemaal onderin zitten en hebben er over het algemeen geen last van.
elk jaar doe k het zo en elk jaar zie ik ze de volgende dag weer bovenkomen om te eten :)

zolang je vijver diep genoeg is kan je dat doen. onder de 120 cm zou ik het niet aanraden
 
super!!! magpie verkleurd een heel klein beetje en een groot deel zit al in de vijver.
binnenkort probeer ik magpie te komen brengen maar moet op een dag zijn dat mijn ov werkt dus ma tot en met vrij
 
Fijn te horen dat het goed gaat met Magpie en de rest van de vissen. Ook met Juwel alles goed? Heb je haar toch ook in de vijver gedaan? Haar wilde je toch zelf houden?

Maak je niet druk hoor Magpie is altijd welkom en ik hoor het wel wanneer je zover bent ;)
 
het probleem met magpie is dat ze niet geweldig goed tegen extreme kou kan.
deze winter heb ik vaker de verwarming kunnen aanzetten dus de vijver gaat niet.
juwel moet ik dus toch herplaatsen of ze blijft in de opvangtank wat eigenlijk doelloos is want dan kan ik minder andere opvangen.
 
424836_0_82_omnomnomie_1.jpg

899279_0_82_omnomnommie_2.jpg

861541_0_82_omnomnommie_3.jpg

228237_0_82_omnomnommie_4.jpg


alles gaat hier wel oke.
ik ben al een aantal vissen kwijt naar vijvers en alles groeit gestaag door.
vooral dobby. de rest is wat langzamer :)
 
Bo c. zei:
het probleem met magpie is dat ze niet geweldig goed tegen extreme kou kan.
juwel moet ik dus toch herplaatsen of ze blijft in de opvangtank wat eigenlijk doelloos is want dan kan ik minder andere opvangen.

Kan Magpie niet tegen de kou of Juwel? En hoe zie je dat dan?
Even nieuwsgierig hoor :p

En wat zie ik daar voor schattig blauw Orandaatje op de foto's, wie is dat? Wat een schatje!
 
juwel haha magpie heb ik niet gecontroleerd maar juwel krijgt altijd zwemblaasproblemen door de kou en gaat dan drijven of wordt heel loom.

en dat kleine lieve grijze oranda'tje is geronimo alias gerry
deze kreeg ik 9 weken geleden van een goede vriend van me die wist dat ik verzot was op zilverkleurige oranda's maarkon nooit echt een mooie vinden

op het begin waren de ogen nogal groot maar die trekken nu al bij
249811_0_82_gero.jpg

732633_0_82_geron.jpg

833594_0_82_geroni.jpg

994551_0_82_geronimo.jpg

188184_0_82_geronimoke.jpg


de mooie foto's zijn vn 9 weken geleden
de minder mooie van 5 minuten geleden

ps geronimo is een vrouwtje en tot ik een betere naam weet is nog steeds geronimo

dus wie namen weet mag ze roepen
 
hmm iemand al opgemerkt dat dobby z'n neus onder de wen heeft zitten XD
is me tot voorheen nooit opgevallen het verklaard wel waarom dobby altijd het voer moet zien voor ie weet dat het er is
 
ja voor die paar weken begint ie al aardig een wennetje te krijgen.
langzaam maar gestaag dat dan weer wel
 
hey hey, wie kent deze hummel nog die van die rotzakken op school is weggenomen.
helaas groeit ie niet heel hard zelfs al krijgt hij nu 80 liter en wekelijks verversen

996348_0_82_guppie.jpg


883368_0_82_guppi_2.jpg
 
Er zit in ieder geval vooruitgang in, misschien komt het nog. Vind het wel een leuk beessie :) .
 
ben wel blij op het moment want ik werk nu samen met iemand die een oude koivijver wil schenken om zo meer vissen te kunnen opvangen.
de koivijver is immens 20000 l er zitten geen kois meer in dus er gaan alleen goudvissen en sluiers in.
dit weekend gaan de meeste vissen van hier erheen
 
net is een flinke vriend van mij ontslagen uit de quarantaine bak die ik graag wil voorstellen.
zijn vorige naam was blubje hij/zij is 31,5 cm lang.
11 jaar lang heeft deze vis in een bak van 30 bij 20 cm geleefd.

hier is goliath

429687_0_82_blubje.jpg
 

Terug
Bovenaan