Bolletjes geven witte waas?


D

Danielle2205

Guest
Goedemorgen,
Ik heb sinds een paar dagen een koud water aquarium, nu had de winkel me verteld dat ik eerst een paar weken planten en alles moest laten draaien voordat er vissen inkomen. Dus dit heb ik gedaan.

Bij de wortels van 2 planten heb ik van die mest bolletjes geplaatst. Maar nu telkens als ik aan het grind kom, om wat voor reden dan ook, stuift het met een oranje/witte gloed uit de bodem.
Heeft iemand een idee of dit zelf weer weggaat of moet ik hier wat voor doen? M'n filter staat dag en nacht aan.
 
Hier is het al avond hoor :D

Maar nu telkens als ik aan het grind kom, om wat voor reden dan ook, stuift het met een oranje/witte gloed uit de bodem.
Dan heb je ze niet diep genoeg in de bodem gedrukt, zelf duw ik ze tot de bodemplaat.
 
Hier is het al avond hoor :D


Dan heb je ze niet diep genoeg in de bodem gedrukt, zelf duw ik ze tot de bodemplaat.

Ahh oke,
Heb je enig idee hoe ik het nu weer wegkrijg?? Of is het gewoon filter werk? Vanmorgen heb ik al het water eruit gehaald en opnieuw gevuld, maar werd door het opstuiven alleen maar erger.
 
Het lost vanzelf wel op, maar als ze echt op de bodem liggen zit er dus niets meer in de bodem.

Weghalen is ook lastig, als je het probeert te pakken valt het uit elkaar en is je hele bak mistig, wegzuigen kan je proberen.

Je kunt alsnog proberen om het nu wat naar beneden te drukken, maar vaak blijft het dan plakken aan je vinger.
 
Oké bedankt! Ik kijk het wel even aan, als het met een week nog niet weg is ga ik het proberen weg te zuigen!
Bedankt!
 
Zoals al gezegd ze dieper in de bodem drukken. Om dit in de toekomst te voorkomen kun je ook met capsules gaan werken die lid Tuinkabouter verkoopt. Zie zijn onderschrift.
 

Terug
Bovenaan