Bodemverwarming


Status
Niet open voor verdere reacties.
BigSmoke zei:
Leuk allemaal die persoonlijke bla-bla tegen elkaar. Maar verliezen we zo niet het item uit het oog waar het de TS om gaat???

Wel of geen bodemverwarming en waarom dan?

Kleine toevoeging mijnerzijds: In mijn bak(ken) met bodemverwarming is deze altijd van een lage capaciteit, en wordt aangestuurd door een voeler die UIITSCHAKELD bij een bepaalde boventemperatuur.

De lage capaciteit zorgt ervoor dat de bodemverwarming vrijwel continue brandt. dat moet ook want als de verwarming uit gaat stopt ook de convenctiestroom en stroomt er geen vers water meer IN de bodem, gevolg is dat de aerobe baccies dood gaan na een paar uur en de anaerobe baccies explosief zullen gaan vermeerderen. Als dan de bodemverwarming weer aangaat, gaat deze hele handel via convenctie weer uit je bodem diffunderen en komt vrij in je bak. Dat KAN desastreuze gevolgen hebben voor je waterkwaliteit en vissen.

Greetzz BigSmoke

Mee eens. Kijk, en jouw soort info daar heeft een mens wel wat aan.
 
peterdenhaag53 zei:
Nee, dat denigrerende toontjuh van jou zoek ik niet op..
Wat jij exemplarisch noemt heeft met jouw kijk op de zaken te maken.


Aparte nick trouwens..leuke voetballer toch?

Heb je ook iets interessant te vertellen over die bodemverwarming?
 
Coulibaly zei:
peterdenhaag53 zei:
Nee, dat denigrerende toontjuh van jou zoek ik niet op..
Wat jij exemplarisch noemt heeft met jouw kijk op de zaken te maken.


Aparte nick trouwens..leuke voetballer toch?

Heb je ook iets interessant te vertellen over die bodemverwarming?

Ja hoor...

Maar de ts heeft zat info om te beslissen wat hij kan gaan doen.

BigSmoke verwoordt zijn visie prima.

In mijn visie is een bodemverwarming in combinatie met staafverwarming niet aan de orde.

Enne..je nick is die voetballer ;)
 
Seabait zei:
Coulibaly zei:
Alsof iedereen een UPS heeft...

Nee natuurlijk niet maar van iemand die zo extreem mensen terecht wijst op alle mogelijke risico's van deze hobby had ik het wel verwacht.
Valt me een beetje van je tegen om eerlijk te zijn ;)

Ja het is extreem om met 15 zieke vissen naar de dokter te gaan.
Het is ook extreem om filtermedia niet te wisselen van aquaria.
En zo is het nog meer extreem om voor bepaalde essenties een backup te hebben.

Wie doet nu zoiets? Misschien hou ik wel meer van dieren dan jij? Wie weet?

Dat ik nog niet bij mijn persoonlijke ideale oplossing zit, vind ik niet zo erg. Rome is ook niet gebouwd op ��n dag. Op een dag begin je met een aquarium en weet je niks. Je leert uit ondervinding, je leert door naar andere ervaringen te luisteren, je leert door te lezen. We kunnen niet allemaal zo intelligent zijn als jij met alles te weten vanaf dag 1.
 
peterdenhaag53 zei:
Ja hoor...

Maar de ts heeft zat info om te beslissen wat hij kan gaan doen.

BigSmoke verwoordt zijn visie prima.

In mijn visie is een bodemverwarming in combinatie met staafverwarming niet aan de orde.

Enne..je nick is die voetballer ;)

Je hebt dus niks interessant te vertellen. Wat ik al vermoedde, dat heb je immers zelden.

De optionele staafverwarming is w�l een bijkomend voordeel voor de mensen die een bodemverwarming hebben of er mee willen starten. Lijkt me toch wel goed om ook dat voordeel even aan te stippen.

Misschien kan je een weblog beginnen over mij. Kan je je zieleroerselen met je fixatie op mijn persoontje aldaar ventileren. Kwestie dat we hier meer interessante informatie te zien krijgen.
 
Ik ben klaar met jou.
Ben niet zo van bizarre nicknames en jouw semi kritische intellectuele benadering.

Ik zet je op negeren. Fijne zondag.
 
peterdenhaag53 zei:
Ik ben klaar met jou.
Ben niet zo van bizarre nicknames en jouw semi kritische intellectuele benadering.

Ik zet je op negeren. Fijne zondag.

Is het belangrijk wat jij over mijn nickname denkt?

Ik kijk even buiten voor je en...

...neen hoor. Niet belangrijk.



Maar ik ben wel heel blij dat je klaar bent met mij. Kunnen we eindelijk terug over die bodemverwarming praten.
 
Beste mensen,
Zullen we weer on topic gaan en randzaken niet in dit topic bespreken?
Laten we elkaar en elkaars mening respecteren alsjeblieft.
 
Coulibaly zei:
Dat ik nog niet bij mijn persoonlijke ideale oplossing zit, vind ik niet zo erg. Rome is ook niet gebouwd op ��n dag. Op een dag begin je met een aquarium en weet je niks. Je leert uit ondervinding, je leert door naar andere ervaringen te luisteren, je leert door te lezen. We kunnen niet allemaal zo intelligent zijn als jij met alles te weten vanaf dag 1.

Bedankt voor je compliment maar ik weet ook niet alles hoor! ;)
Vind het allemaal zo tegenstrijdig van je,aan de ene kant doe je tegen andere alsof ze domme onvoorzichtige prutsers zijn en dat enkel jij de wijsheid in pacht hebt.
En nu zeg je voor jezelf bovenstaande.
Je zet jezelf steeds enorm voor paal maar zal je als narcist niet willen zien en horen.

We hebben ons zegje gedaan over de bodemverwarming en Ts zal ondertussen wel zijn plan getrokken hebben want is al ff geleden dat hij hier een reactie geplaatst heeft.

EDIT- oeps John had je bericht nog niet gezien.
Was het laatste hoor! ;)
 
Seabait zei:
Bedankt voor je compliment maar ik weet ook niet alles hoor! ;)
Vind het allemaal zo tegenstrijdig van je,aan de ene kant doe je tegen andere alsof ze domme onvoorzichtige prutsers zijn en dat enkel jij de wijsheid in pacht hebt.
En nu zeg je voor jezelf bovenstaande.
Je zet jezelf steeds enorm voor paal maar zal je als narcist niet willen zien en horen.

We hebben ons zegje gedaan over de bodemverwarming en Ts zal ondertussen wel zijn plan getrokken hebben want is al ff geleden dat hij hier een reactie geplaatst heeft.

EDIT- oeps John had je bericht nog niet gezien.
Was het laatste hoor! ;)

Het zal mij worst wezen wat jij over mij denkt. Ik heb er geen boodschap aan. Ik vraag me af waarom jouw mening in deze zo belangrijk is voor de rest van de forumleden?

Maar wel snel het woordje 'narcist' in de mond nemen. Dat weer wel.

Hopelijk zet je me ook op 'negeer', kunnen we het terug over die veel interessantere bodemverwarming hebben, want daar valt wellicht nog wel meer over te vertellen.
 
Seabait zei:
Mijn mening is net zo belangrijk als die van de rest en zelfs die van jouw hoor! ;)

Zeker. Maar je mening over een ander forumlid is even onbelangrijk als mijn mening over jou.

Ik heb een mening over jou, maar ik ben wellicht niet narcistisch genoeg om te veronderstellen dat die mening belangrijk is voor de rest van de mensheid. Ik hou ze dus voor mij.

Als je wil, dan maak ik er wel een leuke tekening bij - eentje die je kan inkleuren, misschien dat je het dan beter begrijpt?

En kunnen we dit gezeik nu eindelijk eens stoppen? Ik zou graag dingen willen leren van mensen die iets zinnig te vertellen hebben over zo'n bodemverwarming. Het is maar een idee.
 
Kom op zeg John. Je degradeert daarmee toch wel serieus de relevantie van de mening van de door Maurice even treffend als literair verantwoord omschreven heiligheid.

Kun je niet maken.
 
Mascha&Ivo zei:
Kom op zeg John. Je degradeert daarmee toch wel serieus de relevantie van de mening van de door Maurice even treffend als literair verantwoord omschreven heiligheid.

Kun je niet maken.

Sorry sorry had ik ff gemist ;)
 
Mijn mening over bodemverwarming: In de bodem zitten bacteri�n goede en slechte.Bacteri�n houden van warm en vocht,ga je met een bodemverwarming mooi de slechte ziekte verwekkers een handje helpen.
 
wacht even Couluhuloe vindt zichzelf niet narsictisch genoeg.... Opeens besef je je dan de enormiteit van de uitdagingen waar menig psycholoog zich voor gesteld ziet..

Beste Calahali. In eerbiedige stilte hef ik mijn arm stram ten hemel in erkenning uwer geweldigheid.
 
Fiap
Mondeo zei:
Mijn mening over bodemverwarming: In de bodem zitten bacteri�n goede en slechte.Bacteri�n houden van warm en vocht,ga je met een bodemverwarming mooi de slechte ziekte verwekkers een handje helpen.
Maar dan toch ook de goeie Alex?
 
Effe wat veel belanrijkers jongens : WK-finale korfbal op tv.
Computer uit en voor de TV !!!
 
Beste leden,
We hebben dit topic voorlopig van een slot voorzien. De berichten die worden geplaatst, door zowel nieuwe leden als leden die langer op het Aqauforum komen, voldoen niet aan het Huishoudelijk reglement en ook niet aan de Afspraken met leden. Wij verzoeken daarom deze dan ook te respecteren en met elkaar om te gaan waarvoor het forum is bedoeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan