bodem wisselen


F.

Well-known member
Lid geworden
11 november 2022
Berichten
204
Leeftijd
32
hallo allemaal,

voor mijn sluiers heb ik als bodem korrels van 1-3 mm. Het is me opgevallen dat mijn sluiers soms de kleinste korrels naar binnen krijgen en het vervolgens uitpoepen. Ik wil daarom van bodem wisselen, naar fijn filterzand van 0,4-0,8mm. Is het dan de bedoeling om mijn huidige bodem helemaal weg te halen of kan ik het filterzand eroverheen doen?


groetjes
 
Ik zou het niet gaan mengen maar weet je zeker dat het grind is in de ontlasting want wij hebben hier 0,4-0,8mm maar dat nemen ze in de bek en spoelen de kieuwen ermee.
Ik zou denken dat ze te grove steentjes uitspuwen maar goed ik heb daar geen ervaring mee dus wellicht kan een kenner dit beantwoorden.
 
mijn vrouwtje legt vaak eitjes en ze eten ze erg enthousiast weer op. Zou het er onverteerd uit kunnen komen?:S de kleinste korrels zijn even groot als de eitjes.
 
Uit nieuwsgierigheid maar hoe zie je dat ze 1mm korrels weer uitpoepen? Hier was de poep altijd 1 lange dikke anaconda, met weinig definieerbaars erin. In principe zouden beide opties, je huidige korrels en filterzand, beide wel moeten kunnen, heb er zelf tenminste nooit soortgelijke problemen mee gehad
 
Uit nieuwsgierigheid maar hoe zie je dat ze 1mm korrels weer uitpoepen? Hier was de poep altijd 1 lange dikke anaconda, met weinig definieerbaars erin. In principe zouden beide opties, je huidige korrels en filterzand, beide wel moeten kunnen, heb er zelf tenminste nooit soortgelijke problemen mee gehad
de bruine poep wordt onderbroken door een heel klein wit korreltje. ik ga proberen om het op de foto te vangen
 
in de bijlage de foto, in de dunne sliert zie je de bolletjes het beste. Ik denk wel dat het grind is, omdat het heel hard aanvoelt.
 

Bijlagen

  • IMG_20230712_233904.jpg
    IMG_20230712_233904.jpg
    4 MB · Weergaven: 60