bodem reiniger


Asperge

Well-known member
Lid geworden
18 februari 2020
Berichten
128
Leeftijd
30
Heeft hier iemand ervaring met de Eheim quick vac pro om de bodem wat bij te houden tussen waterwissels door?

Ik ben namelijk op zoek naar iets in die aard die +- 70 cm diep kan.
 
Wil je in of boven de bodem kunnen zuigen want je moet zo min mogelijk in de bodem komen eigenlijk.
 
Voor alleen de bodem zou je ook gewoon een slang kunnen gebruiken, zelf heb ik ook een oude flesje gebruikt, daar de bodem vanaf gehaald en een gat in de dop gemaakt waar de slang door heen kan. Dan kan je dmv de turbulentie de bodem redelijk schoon maken.
 
De bak van de TS is vrij diep dus dan is zo n afhevelgeval met een buis eraan denk ik makkelijker dan met een kort petflesje ;). Zelf doe ik het ook met alleen en stuk slang en dan wapper ik met de hand over de bodem.
 
70 cm toch? Dan moet dat kunnen. De link die je had neergezet lijkt erg veel op de petfles met slang die ik heb gemaakt ;)
Gebruik een lange petfles, dat scheelt weer zo'n 10 cm dan een klein flesje
 
Heeft hier iemand ervaring met de Eheim quick vac pro om de bodem wat bij te houden tussen waterwissels door?

Ik ben namelijk op zoek naar iets in die aard die +- 70 cm diep kan.
Tussen de waterwissel door kan om lichtjes wat te zuigen. De totale afmeting is 60 cm. Een stukje onder het gaas zit de aanzuigrotor, vuil blijft enigszins achter het gaas en het water stroomt terug in de bak.
 
Zelf vindt ik een nadeel aan die dingen die het water weer terug laten lopen naar de bak dat als je in de bodem woelt je ook veel stoffen mee in het water krijgt die je liever niet in de waterkolom hebt. Daarom gooi ik als ik in de bodem zuig het water altijd weg.
 
Aan allen alvast super bedankt voor de reacties.

Het zou inderdaad de bedoeling zijn om geen water uit het aquarium te halen. De waterverversing gaat nu automatisch. Wanneer ik zelf thuis ben doe ik het inderdaad adhv een slang waarmee ik simpelweg water uit het aquarium wegzuig en tegelijk handmatig de verversautomaat aanzet. Echt wanneer de persoon die voor mijn aquarium zorgt de bodem wat wil schoonmaken is dat best een gedoe die ik liever niet vraag. Zo'n onderwater bodemzuigding leek dan wel een goede oplossing. Ik leg alvast jullie aanbevelingen even voor aan desbetreffend persoon šŸ˜‰
 

Terug
Bovenaan