Bodem Corydoras habrosus


DemiEllina

Well-known member
Lid geworden
20 maart 2023
Berichten
78
Leeftijd
26
Hallo, vraagje...

Welke zandkorrels zijn geschikt voor de Corydoras habrosus? Ik heb nu van heel fijn zand een strandje, maar wil een nieuwe aquarium helemaal met zand maken, maar wil geen bodemrot. En kunnen vuur garnalen ook op deze bodem?
 
filterzand wildkamp, zeer geschikt en niet duur. Maak de bodem niet te dik. Geen probleem voor garnalen.
Bedankt voor je reactie! Nog een vraagje.. is dit normaal gedrag voor een habrosus: in het begin zaten ze voornamelijk 'depressief' op de bodem. Nu heb ik een strandje aangemaakt voor tijdelijk en lagen ze daar veel op, maar wat ze nu doen vind ik gek voor een bodembewoner. Ze zwemmen in het midden (dus niet langs het glas perse) met twee per keer, net alsof het middenbewoners zijn. Ze blijven steeds een beetje in het midden 'zweven' en zwemmen dus echt landurig. Ook lijkt het alsof ze met elkaar spelen, gaan met zijn tweeën op en neer langs het glas/filter alsof ze achter elkaar aan zitten. En 1 gaat bovenop het filter in het bovenste gedeelte zitten. Is dit nog stress? Zitten er nu zo'n 2 a 2 en een half week in.
 

Terug
Bovenaan