Blue Dream garnalenbakje (Lex)


Ja herkenbaar bij de Crypto en die kunnen wel 30cm uitlopen Lex. Ik heb ook enkele malen de bodem vervangen en dan is het inderdaad garnalen vangen en dan zijn de kleintjes het lastigste.
Vaak zie je de hele kleintjes ook amper zitten tussen de ph verlagende bodem. Succes dus maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Ja herkenbaar bij de Crypto en die kunnen wel 30cm uitlopen Lex. Ik heb ook enkele malen de bodem vervangen en dan is het inderdaad garnalen vangen en dan zijn de kleintjes het lastigste.
Vaak zie je de hele kleintjes ook amper zitten tussen de ph verlagende bodem. Succes dus maar.
Dank :) de koffie is op dus gaan weer aan de slag.
 
Klein verslagje met wat foto's dan.

Het bakje leeghalen, eerst het filter/plantjes zodat er alleen nog de bodem zichtbaar was, wat het eruit vissen van de garnaaltjes makkelijker maakte, alhoewel ik daar wel even mee bezig ben geweest.....
b1.jpg

Het filter laten doordraaien in een emmertje, nodig....geen idee maar wel met idee om de bacteriën te behouden was er toch een paar uurtjes bezig mee geweest.
b2.jpg

Alle plantjes in bakjes om ze te sorteren.
b3.jpg
b4.jpg

Bakje leeg en schoongemaakt.
b5.jpg

Even proefpassen hoe te kijken hoe het stukje hout moest, waren weinig mogelijkheden dit was wel het beste vond ik.
b6.jpg

Het donkere Soil erin.
b7.jpg

Bij hert uitvangen had ik de garnalen geteld toch wat meer als ik dacht....
b8.jpg

Bakje ingericht met de plantjes.
b9.jpg

De cryptho Wenditii staat achterin om een veldje te vormen.
b99.jpg

Rechts achterin een stengelplantje waar ik de naam niet van heb voor een beetje kleur en hopelijk groeit deze nog wat uit.
b999.jpg

Best tevreden met het eindresultaat !
b9999.jpg
 
Zijn ondertussen 1 weekje verder, geen uitval bij de garnalen en ze kleuren best mooi op t zwarte soil....beter als verwacht eigenlijk.
Hopelijk was deze wisseling van de bodem en andere inrichting ook weer een stimulans om te gaan kweken want dat lag een beetje stil de laatste tijd.

Nooit echt geselecteerd, er lopen er nu wel enkele 'mindere' rondt zoals deze rechtse met een soort zwarte muts/hoofd.....maar misschien dat dat bij een volgende verveling weg is.
bb1.jpg
bb3.jpg
bb4.jpg
bb5.jpg
bb6.jpg
bb7.jpg
bb8.jpg
 
Mooie garnalen hoor!
Je bakje is leuk geworden zo.
Die plant achterin heet 'Nymphoides hydrophylla sp. Taiwan'.
 
Mooi geworden hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Net onkruid met redelijk wat licht en voeding. Ik moet hem elke 3 weken snoeien en dan zit ie aan het oppervlak.
Hier groeit het minder snel, heb ook geen voeding in de garnalenbak miss. dat de reden.
 
Ja dat kan best zo zijn want met meer planten merk je wel met minder licht en weinig voeding dat ze het minder doen en dat is logisch. Ik geef ook bij de garnalen geen voeding.
 
Groeit wat langzamer maar is wel mooi groen de plant zo
Even met wat instellingen gespeeld....
blauw3.jpg
 
Wow, die bodem komt nu erg mooi uit Lex. O ja die garnaal is ook prachtig natuurlijk:DD;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Weer wat weekjes veder gaat nog steeds goed de Blue dream garnalen hebben de verhuizing goed overleeft en geen uitval gezien.
Wel iedere week 50% ververst om eventuele problemen voor te zijn.
Plantjes, de "Bucephalandra boom" staat er nog goed bij, en de Nymphoides achterin heeft ook langzaam wat nieuw blad aangemaakt.
Tevens ook wat Limnobium drijfplantjes toegevoegd , kijken of dat wil groeien.

Overzichtje hoe het er nu bijstaat:
blg1.jpg


Wel nog geen zwangere garnalen gezien wel her en der een zadeltje als ik t goed zie dus dat moet hopelijk goed gaan komen.
blg2.jpg
blg3.jpg


Oja, wat eten is altijd goed voor een kleine 'groepsfoto'....:)
 
Erg mooi. En de garnaaltjes komen mooi uit op deze bodem.
 
Erg mooi. En de garnaaltjes komen mooi uit op deze bodem.
Ja zekers, beter als verwacht eigenlijk....blij dat ik deze bodem genomen heb, een advies van @John....voor deze eene keer geef ik hem gelijk.:DD
 

Terug
Bovenaan