Blauwe waaierhand garnaal word bruin.


trotsemammie

Well-known member
Lid geworden
15 oktober 2011
Berichten
3,247
Leeftijd
46
Locatie
Grootebroek
Ik heb afgelopen september een blauwe waaierhand garnaal.
Hij was echt blauw maar is nu bruin/oranje geworden weet iemand hoe dat kan en of het kwaad kan?
20190206_172904.jpg
20190206_172855.jpg
 
Heb je zn velletje al gevonden? Ik gok dat ie net verveld is, dan duurt t weer even voor ie weer op kleur is :).
 
Heb je zn velletje al gevonden? Ik gok dat ie net verveld is, dan duurt t weer even voor ie weer op kleur is :).

Ik heb wel een velletje gevonden maar volgens mij is die van een japonica. De waaierhand leeft gelukkig nog steeds maar is ook nog steeds bruin....
Dit is hem momenteel
20190301_135817.jpg
20190301_135824.jpg
 
Is hij wel lekker actief en levendig zoals voorheen? Misschien is het de leeftijd zoals staat te lezen in de link van John.
 
Vraag me af of de hogere temperatuur een rol zou kunnen spelen.
 
Is hij wel lekker actief en levendig zoals voorheen? Misschien is het de leeftijd zoals staat te lezen in de link van John.

Echt levendig en actief is hij niet, hij zit vaak dagenlang op dezelfde plek.
Het zal idd de leeftijd wel zijn.
Mensen worden grijs als ze oud worden.
Blauwe waaierhand garnalen kennelijk bruin haha
 
Wappert hij wel?
 
Voor gewone garnalen is dat vrij warm maar voor deze durf ik dat niet te zeggen. Als ze te warm zitten dan zie je vaak dat dit de levensduur verkort.
 
Het is 24 graden is mijn bak....Is dit te warm of te koud
Dacht op je andere foto met de Tetra thermometer te zien dat de themperatuur rond de 26/27 graden was, vandaar mijn opmerking.
 
Dacht op je andere foto met de Tetra thermometer te zien dat de themperatuur rond de 26/27 graden was, vandaar mijn opmerking.

Ik weet niet of die thermometer betrouwbaar is, dat is gewoon zo'n plakstripje, zat er al op dat ik de bak overnam.
De digitale thermometer geeft 24 graden aan. Welke thermometer is betrouwbaarder?
 
Voor gewone garnalen is dat vrij warm maar voor deze durf ik dat niet te zeggen. Als ze te warm zitten dan zie je vaak dat dit de levensduur verkort.
Valt wel mee toch voor gewone garnalen? ik probeer mijn Cr en Cb op 25 te houden.
 

Terug
Bovenaan