Blauw licht functie op led lamp


EmielRol

Well-known member
Lid geworden
15 december 2017
Berichten
130
Leeftijd
28
zoals u ziet heb ik een blauw licht functie op mijn lamp maar waar is dit voor?

15169172575441279867548.jpg
 
Maanlicht functie.

snap overigens niet hoe ze erbij komen, vind het niet bepaald natuurlijk.
maanlicht heeft wel iets blauw achtigs maar verre van dit.
 
Maanlicht functie.

snap overigens niet hoe ze erbij komen, vind het niet bepaald natuurlijk.
maanlicht heeft wel iets blauw achtigs maar verre van dit.
Maar heb ik hier verder wat aan of is het gewoon voor de zier lees namelijk een hoop negatieve reacties over blauw licht maar gaat het hier dan over blauw licht spectrum of gewoon blauw in het algemeen
 
Maar heb ik hier verder wat aan of is het gewoon voor de zier lees namelijk een hoop negatieve reacties over blauw licht maar gaat het hier dan over blauw licht spectrum of gewoon blauw in het algemeen
Blauw is geen negatieve kleur maar als het volle maan is ? is de maan dan blauw of meer wit.
Als je maanlicht wil stimuleren in het aquarium dan is mooier om witte led op 5-10% te laten branden in de nacht, ik gebruik zelf hiervoor JBM led balken wit/rood die in de nacht op 5% blijven branden dan is het wit achtig wit licht en komt mooier uit.
Nu weet ik niet hoeveel lumen jouw blauw licht geeft maar het kan algen extra aanwakkeren als het te fel brand in het blauw spectrum.
 
Blauw licht moet je eigenlijk niet in de avond en de nacht willen hebben. Het heeft een frequentie waardoor het juist vermoeiend is. Mede daarom heb je blauwe lichtfilters wanneer je lang achter bv een computerscherm zit. Overdags geeft het juist energie. Wit rood is inderdaad natuurlijker voor avonds, net als bv zonsondergang.
 
Blauw licht moet je eigenlijk niet in de avond en de nacht willen hebben. Het heeft een frequentie waardoor het juist vermoeiend is. Mede daarom heb je blauwe lichtfilters wanneer je lang achter bv een computerscherm zit. Overdags geeft het juist energie. Wit rood is inderdaad natuurlijker voor avonds, net als bv zonsondergang.
Okee bedankt allebei!
 
Maanlicht is eigenlijk wat kouder wit licht. Er zit een groter aandeel blauw in. Om een bak met blauw licht te verlichten is m.i. niet erg natuurlijk. In mijn fotoboek staan op de laatste pagina's toevallig een paar foto's hoe ik dat doe met mijn JMB balken.
 

Terug
Bovenaan