Black molly witte stip of niet?


Als ik de foto vergelijk met online foto's vind ik het toch op een ichthyophthirius parasiet lijken (veroorzaker van oa witte stip)
Zou zoals ik hierboven ook zei voor de jbl punktol plus gaan, daar zitten naast de werkzame methyleen blauw weinig hulpstoffen in die schadelijk kunnen zijn voor gevoelige vissen zoals bv koper.
Het medicein is een kuur, dus meerdere dagen. lees altijd goed de handleiding
Arm beestje, ziet er heftig uit...
 
Als ik de foto vergelijk met online foto's vind ik het toch op een ichthyophthirius parasiet lijken (veroorzaker van oa witte stip)
Zou zoals ik hierboven ook zei voor de jbl punktol plus gaan, daar zitten naast de werkzame methyleen blauw weinig hulpstoffen in die schadelijk kunnen zijn voor gevoelige vissen zoals bv koper.
Het medicein is een kuur, dus meerdere dagen. lees altijd goed de handleiding
Arm beestje, ziet er heftig uit...

Ja ik heb JBL punktol plus besteld, maar deze nog niet ontvangen, omdat deze niet op voorraad is. Daarom heeft de website mij sera mycopur gestuurd, zodat ik toch op tijd nog een medicijn zou kunnen gebruiken, maar het lijkt me dus niet verstandig om die te gebruiken?

Als het parasiet veroorzaakt wordt door witte stip, kan ik dan niet exit van esha gebruiken? Want ik weet niet hoelang het nog gaat duren, voordat ik het product in huis heb. JBL punktol heb ik al eens eerder gebruikt, dus ik weet hoe het werkt.

Ik heb de temperatuur iets omhoog gezet, naar ongeveer 26/26,5 graden.
 
Ja ik heb JBL punktol plus besteld, maar deze nog niet ontvangen, omdat deze niet op voorraad is. Daarom heeft de website mij sera mycopur gestuurd, zodat ik toch op tijd nog een medicijn zou kunnen gebruiken, maar het lijkt me dus niet verstandig om die te gebruiken?

Als het parasiet veroorzaakt wordt door witte stip, kan ik dan niet exit van esha gebruiken? Want ik weet niet hoelang het nog gaat duren, voordat ik het product in huis heb. JBL punktol heb ik al eens eerder gebruikt, dus ik weet hoe het werkt.

Ik heb de temperatuur iets omhoog gezet, naar ongeveer 26/26,5 graden.
Je kan ook eerst een exit kuur proberen, heb even gekeken en zitten bijna dezelfde ingredienten in (meth blauw meth oranje en malachiet groen) en geen koper of formaline. als je het in huis hebt zou ik zsm beginnen.. eerst even weer water verversen (ook al heb je dat gister nog gedaan) succes!
 
Ga ik nu doen, dankje!
 
Het kuurtje van Esha exit is nu klaar (3 dagen).
Helaas zie ik nog niet echt verandering..
 
Denk niet dat het helpt. Maar denk wel dat je het richting een parasitaire aandoening moet zoeken. Witte stip komt ook door een parasiet.
 
Maar wat zou ik dan kunnen gebruiken?
Exit is tegen witte stip
 
Balen dat het niks verbeterd is... heb je de hoge dosering gebruikt?
 
Maar wat zou ik dan kunnen gebruiken?
Exit is tegen witte stip

En ik ben weer even aan het zoeken geslagen.

En ik denk dat ik behoorlijk warm zit. Lees het stukje Chilodonella ( huidtroebeling) op deze link http://www.aquariumgids.be/zoetwate...kten-deel-3-protozoa-of-eencellige-parasieten

vooral dit stukje:

n een later stadium kan deze parasiet zich verspreiden over de huid, deze komt niet verder dan het gedeelte tussen de kop en de rugvin. De vis gaat dan veel slijm aanmaken waardoor deze parasiet niet kan overleven. Vaak krijg je daarna te maken met huidtroebeling.

http://www.aquaforum.nl/attachments/image2-jpg.3075/
 
Ik vindt het ook wat lijken op slijm maar op de foto is dat lastig vindt ik.

Ja, ik vind het ook lastig. Hij heeft al een tijd een doffe huid, maar voor de rest merkte ik niks aan hem.
Ik zie nu net dat hij op de bodem ligt.. Volgens mij is hij dood aan het gaan..
 
Nee de standaarddosering/aanbevolen dosering:

(voor 100 liter)
Dag 1 :- 20 druppels Dag 2 :- 10 druppels Dag 3 :- 10 druppels
 

En ik ben weer even aan het zoeken geslagen.

En ik denk dat ik behoorlijk warm zit. Lees het stukje Chilodonella ( huidtroebeling) op deze link http://www.aquariumgids.be/zoetwate...kten-deel-3-protozoa-of-eencellige-parasieten

vooral dit stukje:

n een later stadium kan deze parasiet zich verspreiden over de huid, deze komt niet verder dan het gedeelte tussen de kop en de rugvin. De vis gaat dan veel slijm aanmaken waardoor deze parasiet niet kan overleven. Vaak krijg je daarna te maken met huidtroebeling.

http://www.aquaforum.nl/attachments/image2-jpg.3075/


Ik heb het even doorgelezen en de symptomen komen erg overeen. Het zou dus goed kunnen.
Ik ga nog eens proberen om de vis te vangen, zodat ik hem met een zoutbadje kan behandelen.
Iemand ervaring met colombo aquaboline?
 
Momenteel heb ik geen zeezout in huis, alleen een potje: 'JOZO tafelzout naturel extra fijn'

Ingrediënten: NaCl/zout en antiklontermiddel. Ik neem aan dat ik deze kan gebruiken? Ik zie nergens staan dat er jodium in zit, maar er staat ook geen 'jodiumvrij' op.
 
JOZO staat voor jodium zout volgens mij, kan het mis hebben.
 
Ik heb hem gevangen!!

Hij zit nu in een zoutbadje
Heb 2 L water en 30-40 gram zout erin gedaan met beluchting
Nu even wachten, voordat hij de quarantaine bak in kan
Hij zwemt nu rond in de emmer, maar ik zie wel nog dat witte zitten, terwijl bij de maanvis alles meteen eraf was.
Ik hoop dat het zout goed opgelost is
 
Er liggen allemaal zwarte stukjes in de emmer. Is dit de huid die los laat?
 
Foto?:foto:, word het wat duidelijker.;)
 
JOZO staat voor Jodium zout!! Wat zal er dan in zitten?: Jodium natuurlijk! Dat mag je niet voor een zoutbadje gebruiken.
 
Hij is nu terug in de bak. Hij ligt nu heel rustig tussen een steen in. Het witte lijkt al minder.

IMG_1718.jpg
 
Op internet:

Voor wie om enige reden geen jodium kan opnemen, bijvoorbeeld vanwege jodiumallergie, bestaat er ook jodiumvrij zout: Jozo Naturel.

De rode variant bevat wél jodium.
 
:stom:
Op internet:

Voor wie om enige reden geen jodium kan opnemen, bijvoorbeeld vanwege jodiumallergie, bestaat er ook jodiumvrij zout: Jozo Naturel.

De rode variant bevat wél jodium.

Jozo is de rode variant. Anders is het volgens mij Nezo, Maar ik zie inderdaad nu dat, dat is veranderd..Jozo naturel is de nieuwe nezo. Wat een bizar gesprek is dit zeg
 
Fijn dat je hem hebt kunnen vangen! hopelijk gaan de zoutbadjes helpen
 
Ik moet vandaag dus weer een zoutbadje geven, maar de vis is echt heel bang geworden.
Als ik voor het aquarium loop, verstopt hij zich al.
Is er misschien nog een medicijn wat helpt? Ik zag iets van colombo staan(?)

Daarnaast heb ik nog een vraag:
Een maanvisje heeft een vlekje bovenaan zijn vin. Dit heeft die al een tijdje. De vis zat in het aquarium waar nu de black molly in zit, deze kan dus niet 'besmet' zijn.

IMG_1721.png
 
Iemand idee?

Heb net nog een zoutbadje gegeven aan de black molly
Wat kan ik nog meer doen dan dat?
 
Heb nu paar dagen zoutbadje gedaan, maar ik zie niet veel verschil.

Weet iemand welk medicijn ik nog kan gebruiken?
 
Misschien iets tegen Parasieten, maar exit heeft al niks gedaan....
Is de vis nog hetzelfde?
Zit hij appart? Zo ja heb je wel wat beschutting voor hem er in(omdat ie zo bang is..)
 
Beschutting heb ik
Heb gebeld met iemand die verstand heeft van vissen en hij zegt dat als het een parasiet zou zijn, dat dan de andere vissen daar ook last van zouden moeten hebben. Ik ga nog even door met het zoutbadje
 
Beschutting heb ik
Heb gebeld met iemand die verstand heeft van vissen en hij zegt dat als het een parasiet zou zijn, dat dan de andere vissen daar ook last van zouden moeten hebben. Ik ga nog even door met het zoutbadje
Als je met 'iemand die er verstand van heeft' een aquarium zaak bedoeld kun je je nog weleens behoorlijk vergissen.... bel voor de grap maar eens 5 verschillende (grote) aquariumzaken met dezelfde vraag over een bepaalde aandoening aan je vis, ik durf te wedden dat ze alle 5 iets anders zeggen en iets anders adviseren.
Dat de andere vissen (nog) geen symptomen vertonen, betekend niet dat het niet besmettelijk kan zijn..
Als je het echt zeker wilt weten zou je een afstrijkje moeten laten maken bij een koidokter of dierenarts, maar het is net wat je je vis(sen) waard vindt...
 
Is een webshop met een dierenarts. Ze gaven aan om door te gaan met het zoutbadje, anders hadden ze mij wel een medicijn willen aansmeren.
 
Hoe gaat het nu met de vis?


Het lijkt aan een kant minder te zijn geworden, maar zoveel verschil zie ik nu ook weer niet.
Ik geef hem om de dag een zoutbadje en heb wat zout toegevoegd aan het aquarium (waar hij alleen in zit).
Ook heb ik tetra mycopur toegevoegd, omdat het ook een beetje op een schimmel lijkt.

Voor de rest zwemt en eet de vis nog goed (alsof er niks aan de hand is).

Weet jij trouwens of er iets aan de hand kan zijn met de maanvis op de foto hierboven?
 

Terug
Bovenaan