blaashoornslakken plaag


M

Mil Lambrecht

Guest
Ik heb nu al een maand een aquarium op 22.5�C met guppys en platys erin.De eerste week merkte ik een slak op in mijn aquarium en vond dat wel leuk maar voor ik het wist had ik er 10 ik had al gedachten om ze eruit te halen maar vond dat erg voor de slakken toen kwamen er meer en had ik het gehad ik haalde ze eruit en voor ik het wist waren ze er weer ze leggen hun eitjes overal op de filter op de thermostaat op de decoratie overal ik haal elke dag de eitjes en de slakken weg maar het heeft geen zin hoe haal ik ze eruit zonder mijn visbestand te storen of te kwetsen aub help me snel
 
Leg er een plak komkommer in en daar komen ze wel op af denk ik.
Dan kun je ze uitvangen.
 
Komkommer in een schepnetje, een aantal uur laten liggen en als er slakjes opzitten dan het geheel er uit halen en de slakjes eraf spoelen en weer terug leggen.
 
Je zou ook slaketende slakken(Anatome helena) kunnen plaatsen. Indien je hier iets van 10/20 in je aquarium plaatst zul je zien dat je slakkenplaag langzaam afneemt. Let wel dat deze ook kweken echter gaat dit niet zo snel als meeste andere soorten, ook zijn deze slakken nog wel mooi om te zien en is er ook wel vraag naar dus kun je ze ook verkopen indien het er te veel worden.

Op marktplaats worden en wel aardig wat aangeboden. Ik zelf heb ook nog wel aardig wat welke ik kwijt kan dus mocht je wat willen overnemen stuur dan gerust een PB, versturen is ook mogelijk (pakketpost)
 
Kogelvissen en clownbotia's werken ook perfect en zijn erg mooi en leuk!
Helaas zijn die niet geschikt voor bij je bestand :(
Je hebt ook slakkenvallen die je kan proberen.
 
Ludger zei:
Je zou ook slaketende slakken(Anatome helena) kunnen plaatsen. Indien je hier iets van 10/20 in je aquarium plaatst zul je zien dat je slakkenplaag langzaam afneemt. Let wel dat deze ook kweken echter gaat dit niet zo snel als meeste andere soorten, ook zijn deze slakken nog wel mooi om te zien en is er ook wel vraag naar dus kun je ze ook verkopen indien het er te veel worden.

Op marktplaats worden en wel aardig wat aangeboden. Ik zelf heb ook nog wel aardig wat welke ik kwijt kan dus mocht je wat willen overnemen stuur dan gerust een PB, versturen is ook mogelijk (pakketpost)

Ik zou het niet aanraden om dieren te versturen met de pakketpost...
 
Het zijn slakken, dat gaat prima per post.
 
Soms doen mensen dat in een buisje met wat natte watten erin. Of een plat bakje waar voertabletten in hebben gezeten zodat het door de brievenbus past.
 
C�dric Vleminckx zei:
Ik zou het niet aanraden om dieren te versturen met de pakketpost...

ik verzend altijd mijn slakken per post en heb maar 1x problemen gehad dat ze volgens de koper overleden waren achteraf bleek dat er maar 2 van de 10 overleden waren en dat is het risico hier zijn ruim 100 slakken per post gegaan en dan gewoon brievenbuspost pvc buisje vochtige watten erin aftapen en in de bubbelfolie en zo in de envelop de brievenbus in.

Ik vraag mezelf vaak af waar jij aan je wijsheid komt
 
In een buisje of heel plat bakje is dat in de regel wel te doen hoor. Ik heb alle Tylo s zo n beetje ook via de post gekregen en zonder problemen. Wel een beetje om de temp denken.
 
Een 2 cm kaasbakje, die ik er flink wat groen bij,wat vochtig is.
Deksel erop, in plastic zakje, dat in halve A4 bubbeltjes envelop.

Is wel meer gewicht, hebben ze er gelijk groen bij.
 
patty776 zei:
C�dric Vleminckx zei:
Ik zou het niet aanraden om dieren te versturen met de pakketpost...


Ik vraag mezelf vaak af waar jij aan je wijsheid komt
Soms vraag ik me dat ook af, niet altijd van hem...
Maar op zich snap ik wel wat C�dric bedoelt. Ik zou het ook eng vinden om levende wezens via de post te krijgen, vooral de eerste keer.
 
jessicapilon zei:
Soms doen mensen dat in een buisje met wat natte watten erin. Of een plat bakje waar voertabletten in hebben gezeten zodat het door de brievenbus past.

Inderdaad, en dit past echt niet
 
patty776 zei:
C�dric Vleminckx zei:
Ik zou het niet aanraden om dieren te versturen met de pakketpost...

ik verzend altijd mijn slakken per post en heb maar 1x problemen gehad dat ze volgens de koper overleden waren achteraf bleek dat er maar 2 van de 10 overleden waren en dat is het risico hier zijn ruim 100 slakken per post gegaan en dan gewoon brievenbuspost pvc buisje vochtige watten erin aftapen en in de bubbelfolie en zo in de envelop de brievenbus in.

Ik vraag mezelf vaak af waar jij aan je wijsheid komt

Ok�, had het in ieder geval wel al van gehoord, maar vond het een beetje raar.
 
jessicapilon zei:
In een buisje of heel plat bakje is dat in de regel wel te doen hoor. Ik heb alle Tylo s zo n beetje ook via de post gekregen en zonder problemen. Wel een beetje om de temp denken.

Ok�, vond het enkel een beetje raar, hier had ik nog niet zo veel van gehoord.
 
Bertus zei:
Een 2 cm kaasbakje, die ik er flink wat groen bij,wat vochtig is.
Deksel erop, in plastic zakje, dat in halve A4 bubbeltjes envelop.

Is wel meer gewicht, hebben ze er gelijk groen bij.

Ok�, vond het enkel een beetje raar, hier had ik nog niet veel van gehoord.
 
MaestroCygni zei:
patty776 zei:
C�dric Vleminckx zei:
Ik zou het niet aanraden om dieren te versturen met de pakketpost...


Ik vraag mezelf vaak af waar jij aan je wijsheid komt
Soms vraag ik me dat ook af, niet altijd van hem...
Maar op zich snap ik wel wat C�dric bedoelt. Ik zou het ook eng vinden om levende wezens via de post te krijgen, vooral de eerste keer.

Ok�, ben toch blij dat je me begrijpt.
Ik snap dat het op sommige manieren goed gaat, maar op sommige manieren ook niet.
 
C�dric Vleminckx zei:
jessicapilon zei:
In een buisje of heel plat bakje is dat in de regel wel te doen hoor. Ik heb alle Tylo s zo n beetje ook via de post gekregen en zonder problemen. Wel een beetje om de temp denken.

Ok�, vond het enkel een beetje raar, hier had ik nog niet zo veel van gehoord.

We zijn nooit te oud om te leren dus ;).
 
jessicapilon zei:
C�dric Vleminckx zei:
jessicapilon zei:
In een buisje of heel plat bakje is dat in de regel wel te doen hoor. Ik heb alle Tylo s zo n beetje ook via de post gekregen en zonder problemen. Wel een beetje om de temp denken.

Ok�, vond het enkel een beetje raar, hier had ik nog niet zo veel van gehoord.

We zijn nooit te oud om te leren dus ;).

Inderdaad!
 
van appel slakken is bekend dat deze gek zijn op de eitjes van andere slakken misschien is dat een optie om die toe te voegen
een appelslak alleen kan zich niet voortplanten omdat deze of man of vrouw zijn

besluit je om er meerdere toe te voegen dan regelmatig de kap controleren of daar eitjes hangen gezien de appelslak zijn eitjes boven water legt
worden deze eitjes eenmaal nat dan komen ze niet meer uit
 
C�dric Vleminckx zei:
Bertus zei:
Een 2 cm kaasbakje, die ik er flink wat groen bij,wat vochtig is.
Deksel erop, in plastic zakje, dat in halve A4 bubbeltjes envelop.

Is wel meer gewicht, hebben ze er gelijk groen bij.

Ok�, vond het enkel een beetje raar, hier had ik nog niet veel van gehoord.


Hoe oud ben je dan?

Hoeveel heb jij al verstuurd dan?
10- 100- 1000 poststukken?
Eet mij de schompes aan de kaas, heb ik weer een planten verzendbakje.

En voor veel en grotere planten vleesbakjes 12 x 15. cm.
Dan die wel naar 2,2 cm hoog knippen. plus bubbel envelop = 3 cm.
32 MM is brievenbusmaat.
 
Bertus zei:
C�dric Vleminckx zei:
Bertus zei:
Een 2 cm kaasbakje, die ik er flink wat groen bij,wat vochtig is.
Deksel erop, in plastic zakje, dat in halve A4 bubbeltjes envelop.

Is wel meer gewicht, hebben ze er gelijk groen bij.

Ok�, vond het enkel een beetje raar, hier had ik nog niet veel van gehoord.


Hoe oud ben je dan?

Hoeveel heb jij al verstuurd dan?
10- 100- 1000 poststukken?
Eet mij de schompes aan de kaas, heb ik weer een planten verzendbakje.

En voor veel en grotere planten vleesbakjes 12 x 15. cm.
Dan die wel naar 2,2 cm hoog knippen. plus bubbel envelop = 3 cm.
32 MM is brievenbusmaat.

Neen, maar het zag me er enkel niet zo goed uit om levende wezens met de post te verzenden, maar nu ik weet dat het geen kwaad kan, heb ik ook weer iets bijgeleerd :thumbs:
 

Terug
Bovenaan