Biorb flow 30


R

RedTb

Guest
Goedenavond,

Ik heb een BiOrb Flow 30 Aquarium gekocht omdat mij dat erg leuk lijkt en mijn dochter gek op vissen is. Ik heb helemaal geen ervaring met een aquarium. Dus dit is mijn eerste kennismaking met een aquarium. Ik heb dus een hoop hulp nodig en hoop die van jullie te krijgen. Kunnen jullie mij vertellen wat ik het best in dit aquarium kan doen? Welke vissen? Welke planten? Waar ik op moet letten? Wat ik wel en niet moet doen? Weten jullie goede boekjes om te lezen, om meer te leren? Kortom alle hulp en info is welkom.

Met vriendelijke groet,
Een beginneling!!!
 
Red TB.
Welkom.

Het is een 30 l.
Dat is niet veel water,eerlijk gezegt.
Maar, denk meer aan garnalen.
zijn er in verschillende kleuren. rood,geel, groen.

Voor visjes val je in mini formaat.
maar, er komen er nog wel meer met raad en daad.
 
Ps.BiOrb Flow 30 Wit

� 167,95
Voor dat geld,had je meer kunnen hebben,met maatje groter.
 
welkom!!
Idd zonde zo'n duur klein bakje... had je wel een meter bak voor kunnen kopen. Maar goed eigen keus.
Voor vissen vind ik het bakje persoonlijk te klein. Maar garnalen zijn ook erg leuk en in allerlei kleuren. Ook kun je er wat leuke slakken in doen.
Hoe kleiner het aquarium hoe moeilijker te houden, waterwaardes kunnen snel schommelen en hetzelfde geld voor de temperatuur.
Bakje eerst inrichten, liefst een fijne bodem bijv. zand. Laten draaien met filter, planten etc. en pas na minimaal 3 weken liefst langer de eerste bewoners toevoegen. Er moet eerst een bacteriecultuur opgebouwd worden.
 
Het is wel een leuk 'design' aquarium. Vind hem zelf ook wel prijzig, maar ieder zijn eigen smaak he.
Voor vissen vind ik de bak persoonlijk te klein. Dwerggarnalen kunnen wel. Hebben vaak erg mooie kleuren. Weet niet of je dochter dat leuk vindt?
 
Maar,laat je niet ontmoedigen.
Lees het forum eens door, om idee-en op te doen.
Kijk bij kreeften en garnalen.

En verder.
Je krijgt een heel forum mee.