Biomaster 600 kop vervangen voor 850


dejongJR21

Member
Lid geworden
20 augustus 2023
Berichten
7
Leeftijd
23
Goedemiddag,

Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met het vervangen van de kop van een biomaster 600 voor een 850.
Theoretisch zou dit moeten kunnen als ik kijk naar de afmetingen etc.

Ik ben dit van plan omdat ik tevreden ben met het formaat van de 600 maar de capaciteit is gewoon te weinig voor mijn Rio 180.

Heeft iemand hier ervaring mee ? of is het echt een no go?
 
Zou kunnen misschien, maar ben bang dat je voorfilter enorm snel dichtslibt vanwege de kortere buis en daarmee voorfilter oppervlakte
 
Zou kunnen misschien, maar ben bang dat je voorfilter enorm snel dichtslibt vanwege de kortere buis en daarmee voorfilter oppervlakte
Ja dat lijkt mij dus ook wel een dingetje. Alleen nu is mijn volume lange na niet de 1250 L/H die wordt gesuggereerd ook mede door een shrimpquard op de inlaat. vandaar is de sprong naar de kap van de 850( 1550 L/H) niet al te groot en ook niet al te duur.
 
Ja dat lijkt mij dus ook wel een dingetje. Alleen nu is mijn volume lange na niet de 1250 L/H die wordt gesuggereerd ook mede door een shrimpquard op de inlaat. vandaar is de sprong naar de kap van de 850( 1550 L/H) niet al te groot en ook niet al te duur.

Klopt, heb ook de 600 gehad en vond de flow teleurstellend, de 850 gaat beduidend vlotter, zelfs met meer media. Durf niet te zeggen of de kleinere bak van de 600 de flow dusdanig in de weg zit dat de rotor er last van krijgt. Je kunt geen 850 kwijt in je kast?
 
Of, zet er een tweede 600 bij onder?
 
Of, zet er een tweede 600 bij onder?
Een tweede 600 gaat niet passen, zit met zo'n standaard juwel kast waarin je ruimte al aardig beperkt is. Linkerdeel staat een c02 systeem opgesteld... Ja wellicht toch de 850 volledig aanschaven ik dacht alleen kosten technisch :)
 
Een tweede 600 gaat niet passen, zit met zo'n standaard juwel kast waarin je ruimte al aardig beperkt is. Linkerdeel staat een c02 systeem opgesteld... Ja wellicht toch de 850 volledig aanschaven ik dacht alleen kosten technisch :)

Is een kop veel voordeliger dan een heel filter dan? Voordeel is dan natuurlijk wel dat je naast meer flow ook meer media kwijt kunt, maar het zijn inderdaad geen goedkope filters helaas nee 🙈
 
Is een kop veel voordeliger dan een heel filter dan? Voordeel is dan natuurlijk wel dat je naast meer flow ook meer media kwijt kunt, maar het zijn inderdaad geen goedkope filters helaas nee 🙈
Kop is tegen de €100,- gehele biomaster 850 is tegen de €330,- dus opzich is het t proberen waard, desnoods koop ik alle andere onderdelen ook los hahah dan zit je ook tegen de €300,-
En theoretisch moet alles passen, geloof nooit dat oase kleine wijzigingen in het ontwerp zouden maken van een hogere variant, aangezien dat productie technisch onaantrekkelijk wordt voor hun.
 
Passen zal het inderdaad wellicht wel, de vraag is vooral of de rest van het filter voldoende water doorlaat. Als je het op die manier kunt proberen met de optie de rest er evt los bij te kopen, dan loop je weinig risico zou je zeggen. Je merkt het ws snel genoeg als het motorwerk niet happy is.
 

Terug
Bovenaan