bioloog.


sander058

Well-known member
Lid geworden
28 december 2015
Berichten
657
Locatie
Zevenhuizen, Groningen
ik lees nu op verschillende posts iets over een bioloog. nu probeer ik er achter te komen wat dit nou precies is en hoe dit in zijn werk gaat. zou iemand mij dit kunnen vertellen.

alvast bedankt!!
 
Een bioloog is eigenlijk gewoon een groot filter in de vorm van een extra bak dat meestal onder het aquarium staat.
 
sander058 zei:
ik lees nu op verschillende posts iets over een bioloog. nu probeer ik er achter te komen wat dit nou precies is en hoe dit in zijn werk gaat. zou iemand mij dit kunnen vertellen.

alvast bedankt!!

Hier heb je een link naar wat foto's :)
https://www.google.be/search?q=aquarium ... BSEQsAQIHQ


Je hebt twee soorten biologen, eentje die je in je aquarium kan hangen/plakken en je hebt die onder je aquarium(meestal onderaan in de kast)staat.

Meestal heeft deze minstens 3 compartementen, een vak waar het water van het aquarium in komt, een ander vak(ken) waar allerlei filtermateriaal in zit en een vak met een pomp erin om het water weer naar het aquarium te stuwen.
 
maar wat is het grote voordeel van zo een bioloog dan? vergeleken met 1 die in de bak staat?
 
Een bioloog is eigenlijk enkel iets voor grote bakken die heel veel filtering nodig hebben.
 
sander058 zei:
maar wat is het grote voordeel van zo een bioloog dan? vergeleken met 1 die in de bak staat?

Een aquarium van bv. 150x50x50 heeft bruto 375 liter water, zet je daar een binnenbioloog in dan hou je nog altijd maar bruto 375 liter water over.


Heb je bij hetzelfde aquarium van 150x50x50 onderaan in je kast een externe bioloog staan van bv. 120x35x35 die bruto 147 liter water heeft dan heb je 375 liter van je aquarium + 147 liter water van je bioloog, tesamen maakt dit bruto 522 liter water..
Je hebt dan bruto 147 meer liters water waarover je vissen kunnen beschikken en je filtert over een veel groter medium waardoor je een betere filtering hebt/krijgt.
 

Terug
Bovenaan