Bio Box 2 filter vraag - deel 2


E

Edwin!

Guest
Ik gebruik dit filter: https://www.aquaforum.nl/threads/biobox-2-filter-vraag.161184/
aquatlantis_biobox_2_Jz4lzdXPSKex.png

Aanvullende vraag: om de garnaaltjes in de bak te houden wil ik de filterinlaat aan de binnenkant voorzien van een extra spons. Dit komt dan in het compartiment met het verwarmingselement. Kan dit werken op deze manier en welk type spons zou ik dan moeten gebruiken, liefst merk& type of linkje als voorbeeld? Blijft er daarmee voldoende water doorstromen of kan zo'n extra filtering nog voor andere problemen zorgen. Er zit immers verderop dan ook een een spons in (vrij grof, 10 PPI volgens de specs).

Ik heb nog naar andere oplossingen gekeken zoals een panty oid maar dat is voor dit model vrij lastig.

Alvast bedankt voor het meedenken
 
ik ben bang dat dat niet verstandig is. Zo'n heter kan behoorlijk heet worden en ik denk niet dat de spons daar tegen kan. Als die maar enigszins smelt kan dat de doorstroming ernstig belemmeren denk ik. (als de doorstroming überhaupt al genoeg blijft)

Als je de verwarming uit het filter haalt zou het misschien makkelijker kunnen...
 

Terug
Bovenaan