Binnenkort een 60cm bak, welke vissen?


Oh ok.. aangezien ik net lees dat volgens die site neontetra's tot 35 graden gehouden kunnen worden en voor een betta koppel de afmetingen van 45*30cm ruim voldoende is.
Is dit niet ver in strijd met wat hier op het forum beweerd wordt?
 
Volgens die site moet de vuurtetra op 20-28 graden en de betta splendens op 22-30 graden. Als ik deze samen in de bak wil houden, welke temp moet ik dan aanhouden?
 
Qua bakmaten zijn ze niet erg gul, maar qua temperaturen zitten ze goed.

De maximumtemperatuur is geen temperatuur die je jaarrond moet aanhouden! Dat verkort de levensduur aanzienlijk. Beter houd je vissen tegen de ondergrens. Wat daarboven zit zijn vaak kweektemperaturen en/of temperaturen die maar enkele weken per jaar voorkomen.
 
Ok ik dacht dat je de middenweg aan moest houden.
Maar goed, als het koeler kan is dat voor mij alleen maar makkelijker :)
Dus met 22-23 graden ongeveer zou ik goed zitten met deze combi?

de temperatuur gewoon in 1x terugdraaien zodat het geleidelijk afkoelt? Of ik stapjes?
 
Mamavan2 zei:
Oh ok.. aangezien ik net lees dat volgens die site neontetra's tot 35 graden gehouden kunnen worden en voor een betta koppel de afmetingen van 45*30cm ruim voldoende is.
Is dit niet ver in strijd met wat hier op het forum beweerd wordt?

Bij de Neon tetra (P. innesi) staat een temperatuur van 21-28 graden, wat naar mijn mening nog steeds wat aan de warme kant is. 18-20 kan ook prima.

Jij hebt gekeken bij de P. simulans, en daar staat bij de temperatuur een opmerking over die 35 graden wat aangeeft dat dit een uitzondering is in de vissenwereld die zo'n hoge temperatuur aan kan. Maar dat dit ook het maximale is en niet te lang moet duren.


En voor de Betta splendens staat dat er inderdaad, maar dat is dan voor of 1 man of een koppel, zonder medebewoners. En ook daar staat de opmerking bij dat ze niet in hele kliene bakjes kunnen, zolas vaak beweert wordt. Maar hoe groter is uit der aard altijd beter.


Mamavan2 zei:
de temperatuur gewoon in 1x terugdraaien zodat het geleidelijk afkoelt? Of ik stapjes?

Dat ligt een beetje aan de kamer waar je aquarium in staat, in een verwarmde woonkamer kan het best in 1 keer, omdat deze kamer toch zo warm is dat het maar langzaam afkoelt. Maar in een koud schuurtje, garage of zolder kan het beter in stapjes.
 
Oh dan heb ik idd verkeerd gekeken.

Hij staat in de woonkamer dus heb de temperatuur van de verwarming terug gedraaid.
 

Terug
Bovenaan