"Binnen vijver" 425 liter omtoveren in een 1000 liter Aquarium


Maar ff wat serieuze dingetjes..

Zijn de buizen die je filter instromen verlijmd? Of kan je alsnog makkelijk de sponzen uit het eerste vak halen voor onderhoud?

De kraan in je meubel zou “officieel” een beluchte wasmachine kraan moeten zijn, ivm waterslag etc mag er geen onbeluchte kraan op.
Althans als ik de KIWA goed had begrepen..

Hecht de glaskit wel goed op vijverrubber? Zou wel gaaf zijn als het echt goed (10+ jaren) zou werken natuurlijk.

Ik zou wel de pomp controller die op je aquarium ligt ff een nette plek in een kastje geven ;)

En klopt het dat er verder geen trekstrips op zitten? Enkel de stabilisatie strips langs de randen?

Het laatste stukje van de instromen buizen heb ik express niet gelijmd zodat ik ze eruit kan halen en makkelijker de sponzen eruit kan halen, had ik dat niet gedaan had ik denk ik wel een probleem gehad.

De kraan is wel serieus een dingetje, dat wist ik niet; ik ga het voor de zekerheid morgen maar even na en alsnog de kraan verwisselen voor een wasmachine kraan. Ik had deze nog liggen dus vandaar dat ik niet verder had gekeken eigelijk. Bedankt!

De glaskit hecht op Epoxy van pondarmor, dus geen rubber. Na schoonmaken en opschuren (belangrijk) van de naden waar kit gaat komen, krijg je het er niet meer vanaf getrokken. Siliconen kit hecht op die manier dus echt heel erg goed. Voordat ik eraan begonnen ben, heb ik voor de zekerheid heel wat onderzoek gedaan er zijn veel projecten hiermee gedaan en ik moet zeggen dat ik er veel vertrouwen in hebt! :)

Je hebt helemaal gelijk, de controller is voor zover ik weet niet waterdicht haha.

Klopt, het zijn alleen stabilisatie strips langs de randen wat ook wel eurobrace genoemd wordt, volgens de berekeningen moet het aquarium op deze manier stevig genoeg zijn. :p

Je kan eens kijken in duitsland, plaatsje twisk, heb daar enorm veel hout weggehaald en verkocht aan aquariumzaken. Heb daar hele mooie grote stukken gezien destijds. Het is veenhout, dus kan nat zijn, en de grote die jij zoekt erg zwaar. Dus aanhanger en extra mannetje mee, en wellicht een kettingzaag

Dat klinkt heel goed, je bedoelt gewoon uit de natuur gezocht en meegenomen?

Wow, wat ontzettend mooi geworden!! Indrukwekkend. Ik heb zelf een hoop Amano filmpjes bekeken en heb gezien dat hij regelmatig stukken hout aan elkaar bevestigde met tie-wraps. Op de plek van de verbinding bevestigde hij mos of javavarens om de verbinding te verbergen. Dus verkijk je niet op de grote stukken hout, die bestaan dus vaak uit meerdere stukken aaneen.

Dit is ook wel echt een super goede tip! bedankt!
 
Dat klinkt heel goed, je bedoelt gewoon uit de natuur gezocht en meegenomen?

Niet uit de natuur. Van het land van een boer, de bomen zijn destijds omgezaagd en verwerkt, maar de wortels en stronken stonden/ staan nog in de grond, als de boer het land gaat bewerken haalt hij die uit de grond en gooit ze op een hoop of ze liggen nog her en der verspreid over het land.
 
Niet uit de natuur. Van het land van een boer, de bomen zijn destijds omgezaagd en verwerkt, maar de wortels en stronken stonden/ staan nog in de grond, als de boer het land gaat bewerken haalt hij die uit de grond en gooit ze op een hoop of ze liggen nog her en der verspreid over het land.

Bedoelde je niet toevallig plaatsje Twist? Twisk in Duitsland kan ik namelijk niet vinden, Twisk zit volgens google maps in Noord-Holland :S
 
@Leo Z Is de bak nog afgemaakt? Wat is de status nu? Ik overweeg ook een aquarium in deze vorm.
 

Terug
Bovenaan