bijvissen voor Jack Dempsey

  • Onderwerp starter Dirk Doornbos
  • Startdatum

D

Dirk Doornbos

Guest
Goedemiddag!

ik zat met een vraag, ik ben bezig met de bouw van mijn 2 meter bak.

Op de zoektocht op internet kwam ik de Jack Dempsey tegen, wat een prachtvis..

zouden hier ook bijvissen bij in kunnen? scholen misschien?

ik hoor het graag :)

Groeten Dirk
 
Er zullen zeker bij vissen bij kunnen uiteraard is het belangrijk dat je kijkt naar de grootte van deze bij vissen. Wil je het geheel Midden Amerika? doen zou wel mooist zijn in mijn ogen

astyanax is een soort die er bij word gehouden maar over algemeen worden ze met andere Cichliden gehouden en meestal komen ze best tot hun recht in een Midden amerikaanse setup

Zie dit filmpje voor inspiratie qua inrichting

https://www.youtube.com/watch?v=FekOrqADR3o
 
die vis ga ik zeker even checken, ik wil zeker graag biotoop verantwoord.

weet iemand een lijst met planten?

ik zou graag een scholenvis of iets grotere niet cichliden erbij doen.

iemand nog meer tips?
 
Planten zijn er nauwelijks in de habitats van dit soort vissen.
En de vissen weten er ook wel raad mee: uitgraven.
 
Let op, je aquarium mag dan 200 cm zijn maar vrij ondiep dus houd daar rekening mee, Rocio octofasciata komt uit Zuid-Mexico, Honduras, Belize houd rekening mee dat ze met wat robuuste cichliden of niet cichliden moeten.

persoonlijk in jou maat 1 koppel Rocio octofasciata met nog een koppel cichliden en eventueel nog een school vis maar meer ook niet.

Je aquarium is 200 x 50 x 50 cm is die 50 Waterhoogte of niet? zo ja dan heb je bruto 500 Liter daar moet nog inrichting van af plus/minus 50 liter houd je 450 liter over mag je waterhoogte nog minder zijn zou ik bijna zeggen ga op zoek naar een kleinere soort cichliden.

Ik had daar ook na moeten kijken excusses nu twijfel ik of ik de Rocio wel geschikt vind met zijn 20 cm en in broedtijd pittige karakter.
 
de maat is inderdaad verkeerd, nog niet aangepast, mijn bak is 200x60x60 waarbij de waterhoogte op 58 zit.
 
Crenicichla Alta kwam ik tegen op internet.

coole vis en uit hetzelfde leefgebied, iemand ervaring met deze vissen?
 
Crenicichla alta komt uit Colombia en Guyana. Niet hetzelfde leefgebied als de Dempsey dus.
 
Zwaarddragers zijn robuuste leuke vissen, die volgens mij best goed combineren met midden amerikaanse cichliden.
 
Zwaarddragers en die ik noem zijn inderdaad de meeste voorkomende bij vissen bij deze soort enkel hoor ik van mensen dat ze zwaarddragers vaak te druk vinden.
 
Je kan iets doen als,
1 koppel Rocio octofasciatum
2 a 3 koppels Thorichthys meeki

Je kan hier eventueel wat X. hellerii aan toevoegen. Probeer dan wel per man minstens 3 vrouwen aan te houden. Andere bijvis is bijna niet aan te geraken ;)
 
Goedendag wij zijn beginnend met aquariums we hebben een bak van 1.10 bij 35 diep en 50 hoog we zaten vast aan deze maten dus volgens ons tamelijk klein maar ons oog viel op een jack dempsey zou een jack dempsey en misschien wat kleinere visjes te groot zijn voor ons aquarium want de meningen zijn verschillend alvast bedankt
 
De Jack Dempsey, oftewel Roco octofasciata heeft een bak van minimaal 2 meter nodig, die mag je dus rustig vergeten
 
Dankjewel wel teleurgesteld vond het een prachtige vis en las dat eentje wel kon maar dat was verschillend overal
 

Terug
Bovenaan