bij profito ook altijd easycarbo toevoegen?


R

ralfj

Guest
Ik gebruik in mijn bakje profito als plantenvoeding, nu lees ik regelmatig dat mensen ook easycarbo gebruiken. Is dit iets wat men eigenlijk altijd samen zou moeten gebruiken? Of aan te raden is? :daisy: ;)
Als ik lees bij easy life zou ik alles moeten kopen, maar dat is logisch want die willen natuurlijk verkopen,.
Ben benieuwd wat jullie als kenners ervan denken.

Alvast bedankt
 
Profito is pantenvoeding en carbo een vervanger voor co2. Als je co2 zou hebben dan hoef je dit niet te gebruiken en als je geen co2 hebt dan kun je het gebruiken. Het kan geen kwaad om het te gebruiken maar niet altijd een must.
Ligt ook aan je planten en aan de verlichting in je bak bijvoorbeeld.
Als alles goed groeit bij jou dan zou ik me er niet te druk om maken.
Maar dat het samen MOET is onzin vindt ik. Dat het soms aan te bevelen is dat is iets anders.

Ik heb 3 bakjes van 60 cm waar ik wel plantenvoeding in gebruik maar geen carbo of co2.
 
Bedankt voor de snelle duidelijke reactie John, ik gebruik zelf ook geen co2. Heb verder ook geen klagen eigenlijk over de planten. Dus dan laat ik het zo :)
 
Inderdaad, never change a winning team :)
 
Ik heb nog wel een andere vraag die hier wel op aansluit, dat is als ik over actieve koolstof filter haalt dit dan ook de voeding van de profito eruit of niet?
Of haalt de actieve kool puur restanten van medicatie eruit?
 
Ja, kool haalt ook de aan de chelaten gebonden sporenelementen van de profito eruit.

Maar waarom wil je kool gaan gebruiken ?
 
Je leest het al bij Peter eigenlijk.
Geen kool gebruiken tenzij je bv medicatie uit de bak wilt filteren.
Kool haalt ook de plantenvoeding uit je water dus.
 
Ik merk wel dat algjes een flinke tik krijgen als ik 2 weekjes easycarbo erin doe.
Maar als je altijd carbo toevoegt heb je de kans dat algjes resistent worden.

Dus 2 weken voordat ik een feestje geef en ik een hoop bezoek over de vloer krijg, dan doe ik altijd beginnen met easycarbo,..
 
Nee ik wil nu zelf geen kool gebruiken, ik heb dat eens gebruikt om medicatie eruit te filteren en heb het er toen een tijdje in laten zitten. 1 plantje kreeg toen soort zwarte aanslag en ik heb hem vervangen, maar had eerlijk gezegt niet eraan gedacht dat dit door de koolstof kon komen, het plantje groeide al vanaf begin af aan bijna niet. Heb daarna bij het schoonmaken van het filter (uitstroom werd zwak) de koolstof eruit gehaald. En nu pas ging het lampje branden dat dit wel samen kon hangen.

Ik filter nu alleen over filtermatten.
 

Terug
Bovenaan