Bevallingssymptomen guppen


L

Lotta Saffir

Guest
Hoi!

Mijn guppen zijn ondertussen zeker 4 weken zwanger. Hoe kan ik zien dat de bevalling eraan komt? Wat zijn de symptomen dat ze gaat bevallen? Graag hoor ik van jullie!;)
 
Meestal gaat ze afgezonderd ergens 'hangen' op één plaats. Ze ademt dan vrij snel.
 
Oke! Ik er ook nog iets anders aan de gup zelf te zien?

Het us niet zo dat hij ineens pimpelpaars word nee.
De zwarte vlek achter bij zn kont word wel groter en kan ook rood gaan kleuren, maar bij mij blijft het ook vaak zwart
 
-Hun buik wordt vierkantig
-Ze hangen rustig tussen planten of in een hoekje
-snel ademen
-een "opening" ontstaat waar de jongen uit zullen komen (maar das bij de laatste minuten)
-bij gouden guppen (zoals ik ze noem), dus die met de gele kleur , kleurt hun drachtigheidsvlek rood
Bij grijze zie ik nooit een verschil

Ze bevallen meestal in de ochtend , als ze gerust gelaten worden
sommige van mijn guppen willen niet bevallen als mannetjes er de hele tijd rond hangen
zodra ik ze dan apart zet bevallen ze , maar dan zijn al deze andere symptomen wel aanwezig
 
-Hun buik wordt vierkantig
-Ze hangen rustig tussen planten of in een hoekje
-snel ademen
-een "opening" ontstaat waar de jongen uit zullen komen (maar das bij de laatste minuten)
-bij gouden guppen (zoals ik ze noem), dus die met de gele kleur , kleurt hun drachtigheidsvlek rood
Bij grijze zie ik nooit een verschil

Ze bevallen meestal in de ochtend , als ze gerust gelaten worden
sommige van mijn guppen willen niet bevallen als mannetjes er de hele tijd rond hangen
zodra ik ze dan apart zet bevallen ze , maar dan zijn al deze andere symptomen wel aanwezig
Kun je aan deze guppen zien hoelang het ongeveer nog duurt?

image.png
 
Het kan aan de foto liggen maar ik vind deze gup er niet extreem "zwanger" uitzien. Ik heb wel dikkere guppen gezien.
 
Die is inderdaad niet zo erg dik. Vaak zijn ze tonnetjerond maar of dat alleszeggend is durf ik niet te zeggen. Ik heb niet de indruk dat deze hoogzwanger is:sorry:.
 
Die is inderdaad niet zo erg dik. Vaak zijn ze tonnetjerond maar of dat alleszeggend is durf ik niet te zeggen. Ik heb niet de indruk dat deze hoogzwanger is:sorry:.
Dit is hoe ze er nu uitzien.

image.png
 
Het kan aan de foto liggen maar ik vind deze gup er niet extreem "zwanger" uitzien. Ik heb wel dikkere guppen gezien.
Ik heb een bericht hierboven een foto van vanmorgen erop gezet!
 
Ze zien er in mijn ogen ook echt niet zwanger uit :p
 
Ik zou bij deze ook niet snel jongen verwachten hoor.
 

Terug
Bovenaan