Betta vrouwtje valt man aan


danpaatje

Well-known member
Lid geworden
17 februari 2017
Berichten
70
Hai, ik heb al weer een tijdje betta’s waarvan nu een man en een vrouw over zijn. Ik heb het nu bij een vrouw gelaten omdat ik niet meer opnieuw aan betta’s wil beginnen, en het leek enorm goed te gaan. Vaak nestjes (die ook uitkwamen). Nu merkte ik de laatste tijd dat het vrouwtje redelijk agressief is naar het mannetje en tot mijn grote schrik zag ik vandaag dat de vinnen van de man er helemaal af gevreten zijn en ik betrapte het vrouwtje. Mannetje is een halfmoon en hij ziet er nu behoorlijk slecht uit. Nu vroeg ik me af of dit vaker voorkomt (dat een vrouwtje enorm agressief is naar het mannetje, zou het kunnen komen door de 1/1 verhouding?). Voor de vinnen van het mannetje er maar een paar catappabladeren erin gooien denk ik?
 

Bijlagen

  • 884D1714-A04C-4D48-A6F2-0BFC7C28C2F2.jpeg
    884D1714-A04C-4D48-A6F2-0BFC7C28C2F2.jpeg
    84.8 KB · Weergaven: 102
  • BBE9E148-5302-48C8-91BF-AB4B50F0D048.jpeg
    BBE9E148-5302-48C8-91BF-AB4B50F0D048.jpeg
    86.8 KB · Weergaven: 97
Die is aardig te grazen genomen, maar heb het erger gezien.
ik denk dat deze er wel bovenop komt, maar houd er rekening mee dat het ook in 1x klaar kan zijn.

of het vaker voorkomt? Ja.
heb je een foto van de betreffende vrouw?

en uiteraard de man en vrouw gaan scheiden! als het even kan zou ik de man in een aparte bak zetten met inderdaad wat cattapa blad erin.
 
Zal vaker voor gaan komen. Hier met 1 man/3 dames in een 80cm geen last onderling. 1/1 ging niet goed dus inderdaad 1 van beide weggedaan
 
Vissen zijn uiteraard gelijk gescheiden. Ik weet niet of het mannetje het overleefd, hij zit nog steeds heel zwaar te ademen, eet niet en ligt veel op de bodem (ontdekte het incident eind van de ochtend al). Heb nog een bakje staan van 20L voor de man. Worden geen betta’s meer voor mij, heb behoorlijk wat pittige karaktertjes ertussen gehad (één van mijn vorige vrouwtjes heeft zowat mijn school blauwoogjes opgegeten..)
 
tja dit is waarom wij kwekers adviseren de mannen apart te houden en nu blijkt (ons al bekend) dat ook de vrouwen agressief kunnen zijn heb je een foto van de bak?
dat de man nu zwaar ademde en op de bodem ligt is omdat deze behoorlijk belabberd voelt ook de vinnen hebben gevoel dus hij zal veel pijn hebben mijn advies man in 3 gram jodiumvrij zout per literwater zetten dat zwart is van de cattapa dit kun je bereiken door een blad te koken en af te laten koelen daarna en waterhoogte maximaal 10 cm temperqatuur opschroeven naar de 26 graden dan heb je kans dat hij zich prettiger gaat voelen
 
Ik had 1 mannetje en 3 vrouwtjes in een zwaarbeplante bak van 350 liter en ook mijn mannetje werd veel opgejaagd en gebeten door een vrouwtje
 
Bij mij gaat het tot nu toe goed met één man en drie vrouwen, hopelijk blijft dat ook zo, ze hebben wel de ruimte dat scheelt natuurlijk ook.
@danpaatje, hoe groot is de bak? en het mannetje is flink toegetakeld, of dat weer hersteld vraag ik me af, mijn man kocht ik ook met een beschadigde rugvin, nu 2 maanden later nog steeds niet hersteld.
 

Terug
Bovenaan