Betta vol eitjes


Tegen mij werd er eens een keertje gezegd: nou u bent hier niet de eerste klant voor een vlooienband voor poes of hond en die vervolgens met een compleet aquarium de deur uitgaat.
 
Tegen mij werd er eens een keertje gezegd: nou u bent hier niet de eerste klant voor een vlooienband voor poes of hond en die vervolgens met een compleet aquarium de deur uitgaat.
Nou dat is dan een opmerking van een verkoper die graag de klanten iets aanpraat volgens mij.
 
Het laatste wat ik er over zeg: de dierenwinkel heeft er een belang bij te verkopen, de mensen hier die proberen je advies te geven hebben geen enkel belang behalve jou en je dieren helpen. Mijn toon was een keer wat scherp, omdat ik het idee had dat er niet naar de adviezen geluisterd werd. Als dat er voor gezorgd heeft dat je je niet begrepen voelt zeg ik sorry maar ik sta nog wel achter de adviezen die hier gegeven zijn.
Ik vind de adviezen ook fijn e ik doe er wat mee. Zo zoek ik nu naar een oplossing voor de gepeste betta want ik vind het echt heel zielig. En ik zelf heb een guppebak dus daar kan ze niet in. Maar we gaan denk ik een ander plekje voor d'r zoeken waar ze niet gepest word door andere bettas
Bij de betta splendens is in 90% van de gevallen het zo dat de man dominant is, in dat geval raad ik altijd af een harem te houden in een <120 liter bak.
in jou geval is het helaas te laat je zult ook zien dat de vrouw elke x wanneer die in het gezichtsveld van de man is aangevallen wordt net zolang tot dat het vrouwtje dood is.
wanneer dit vrouwtje dood is gaat de man het andere vrouwtje terroriseren totdat ook die dood is.

witte ei stip staat er los van daar waar het een heel proces is voor de man en vrouw kweek klaar te maken denk aan ph voeding water temp. wennen aan elkaar etc. etc.
Daarnaast zijn de lfs vissen al wat ouder en weet dat ze vaak in opgroei bakken op een graad of 28/30 graden zitten en dit bijna nooit het geval is bij waar de vis terecht komt, ik raad altijd aan om de vissen dus ook iets warmer de houden.
Ze zitten hier op 29 graden. Het mannetje kijkt iet om naar het andere vrouwtje dat gaat tot nu toe goed ook als ze met zn 2e zitten en de ander apart zit (die gepest word)
Deels waar maar als je in de lfs een leuke vis ziet dan ga je niet eerst naar huis om je in te lezen en je mag toch ook wel kennis van de verkoper verwachten. Als je niet in de buurt van een lfs woont dan is het een gedoe om telkens heen en weer te gaan. Je gaat niet altijd gericht iets kopen en soms zie je een leuke vis en ja dan vindt ik dat de verkoper ook wel de nodige kennis moet en mag hebben.

Ja sommige mensen..... maarja verandering begint met inzicht en als mensen dat weigeren zoals de topicstarter dan houdt het op
Oja ik open dit topic omdat ik er niks op geef
 
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden. Beste optie is een ander plekje waar ze geaccepteerd word
 
Ze zitten hier op 29 graden
Zo dat is warm en op dat soort temperaturen zullen ze vaak in de paarmodus zijn en je kunt ze beter koeler houden om de rust in de tent te bewaren. Zou je lfs de vis niet willen terugnemen?
 

Terug
Bovenaan