Betta vis man of vrouw


D

Deleted member 30449

Guest
Hoi iedereen.
Ik zit met een probleem 😅, enige tijd geleden hebben wij een zeldzame koppel betta’s gekocht althans dat zei de verkoper. Nu waren de man en de vrouw niet leuk tegen elkaar . Dus hebben wij er nog een vrouwtje bij in gedaan en wat op valt is dat de twee vrouwtjes wel leuk tegen elkaar doen. Nu is inmiddels onze mooie man overleden en zijn hele mooie vinnen waren aan getast. Geen vinrot en ook de waterwaardes waren goed. Nu is mijn vraag in de blauwe vrouw die we als koppel hebben gekocht toch een man zijn? Hopelijk kan ik meer info krijgen:) en als iemand misschien weet welke bettas dit zijn .
 

Bijlagen

  • BCE5BC5C-88DC-4229-94F8-C2E5ED2B3F25.jpeg
    BCE5BC5C-88DC-4229-94F8-C2E5ED2B3F25.jpeg
    208.6 KB · Weergaven: 187
  • IMG_4742.MOV
    23.9 MB
Heb je nog een foto van de "speciale" Bettas?
Ik ben namelijk 90% zeker dat het geen Betta splendens zijn. Ik ben zelfs vrij zeker dat het geen splendens complex soort is. En daar heb je gewoon een splendens vrouw bij gedaan.

Dat zou verklaren waarom ze speciaal zijn, jammer dat de verkoper voor de rest niks heeft gezegd. Ik betwijfel ook dat ze op de juiste waardes worden gehouden. Waar heb je ze gekocht? Dan kunnen we misschien achterhalen welke soort het wél is.


Edit: Op het filmpje ziet de vis er een beetje anders uit, dat zou best wel een splendens kunen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog een foto van de "speciale" Bettas?
Ik ben namelijk 90% zeker dat het geen Betta splendens zijn. Ik ben zelfs vrij zeker dat het geen splendens complex soort is. En daar heb je gewoon een splendens vrouw bij gedaan.

Dat zou verklaren waarom ze speciaal zijn, jammer dat de verkoper voor de rest niks heeft gezegd. Ik betwijfel ook dat ze op de juiste waardes worden gehouden. Waar heb je ze gekocht? Dan kunnen we misschien achterhalen welke soort het wél is.


Edit: Op het filmpje ziet de vis er een beetje anders uit, dat zou best wel een splendens kunen zijn.
Blij dat jij 't kunt zien. Diverse browsers en afspeelprogramma's verder krijg ik geen beeld. Lijken me wel verschillende Betta soorten bij elkaar inderdaad. Ik vermoed dat die blauwe, onderste nog leeft?
 
Wat ik vooral raar vind zijn de rugvin en staartvin. Kijk naar de splendens soorten: ze hebben allemaal een brede, ronde rugvin en een halve cirkel als staartvin:
Screenshot_20200918-130512_Facebook.jpg


Door de rode strepen op de kieuwdeksels, puntige rugvin en ronde staartvin zou ik naar Betta foerschi oid neigen. Het zou alsnog een splendens vrouw kunnen zijn maar die rode strepen op het kieuwdeksels zie je bijna nooit in splendens tenzij het F1 is oid.
 
Hoe groot is de bak? En wat zijn de waterwaarden? En wat is de temperatuur van de bak?

Of het een speciaal soort is zlals hierboven is beschreven weet ik niet. Maar bettas zijn eigenlijk solitaire dieren dje enkel elkaars aanwezigheid kunnen verdragen. Het zal nooit een koppel worden. In een te kleine bak kan dit dus mis gaan, zeker als ze elkaar niet verdragen. (Verdragen is eigenlijk het hoogst mogelijke bij bettas).
 

Terug
Bovenaan