betta versus aquarium


M

Michel1982

Guest
Sinds vrijdag opnieuw eigenaar geworden van een ( jonge betta ). Ik heb het aquarium, na de dood van mijn vorige betta, grondig schoon gemaakt. Nieuwe steentjes, nieuwe plantjes, alles vers. 4 Tal weken in laten draaien, en sinds afgelopen vrijdag eindelijk een nieuw vriendje.

Dezelfde vrijdag ging alles prima, alles werd geïnspecteerd, wist gelijk zn rustplekje te vinden tussen de plantjes, en eet prima. 2e Dag merkte ik dat hij behoorlijk agressief in een bepaalde hoek van het aquarium heen en weer zwom, en de ruit van het aquarium "aanvalt ". Dit gebeurt vooraan, dicht bij de bodem, waar ie soms door zn agressiviteit ( hard ) tegenaan zwemt. Dit houd ie al 2 dagen vol, en dit baart mij toch wat zorgen. Ik ben bezig geweest dmv waterplantjes dichterbij de ruit te zetten, en het licht wat minder fel vanwege weerspiegelingen.

Dit heeft helaas ( nog geen effect ), de rest van het aquarium interesseerd hem niet meer zo, hij blijft maar in die hoek heen en weer zwemmen. Wel komt ie omhoog voor een hapje lucht, maar gaat dan direct naar beneden om verder te vechten met zijn ( wat ik denk ) spiegelbeeld. Zelfs als het licht uit is in zijn aquarium stopt ie niet.

Mijn vorige betta zat in hetzelfde aquarium maar ik kan me niet herrinneren dat deze hetzelfde deed.

Ik lees her en der dat dit vaker voorkomt , vandaar dat ik wat met plantjes en het licht aan de gang ben geweest, helaas geen resultaat. Temperatuur van het water is overigens ingesteld 24 graden.

Wat kan ik verder nog doen ? Of maak ik me teveel zorgen ?

5upabn.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is inderdaad 30 liter ( superfish 30 )
 
Eenmaal ze weten waar ze hun (zogenaamde)rivaal zien dan is het moeilijk om hen daar vanaf te brengen want dat is zoals een automatisme dus ik zou de inrichting toch zoveel mogelijk veranderen en als het kan die plek een enige tijd met papier af te plakken dat breekt het voor hem.
 
De plantjes moet je uit de potjes halen en in de bodem plaatsen. Daarbij houdt een betta van veel planten en drijvers dus dat zou ik zeker gaan aanpassen en voor dat stuk raam een plant plaatsen.
 
De plantjes moet je uit de potjes halen en in de bodem plaatsen. Daarbij houdt een betta van veel planten en drijvers dus dat zou ik zeker gaan aanpassen en voor dat stuk raam een plant plaatsen.
De kans is groot dat hij dan ernaast begint aan het raam tegen de plant en dan kun je op den duur je hele voorruit vol planten zetten.
 
Wat stel jij dan voor oplossing voor?
Als je over de mogelijkheid beschikt van een ander bakje dat klaar maken met voldoende beplanting en hem daar in te steken en beschik je niet over een ander bakje dan de hoek of plaats waar hij altijd naartoe gaat die een hele tijd afplakken met papier of zo donker mogelijk dit om zijn spiegelbeeld te breken en dan is het nog hopen dat hij het niet op een andere plaats gaat doen.
 

Terug
Bovenaan