Betta nest mislukt?


Bettafreak

Active member
Lid geworden
31 maart 2022
Berichten
28
Leeftijd
24
Hallo allemaal ik heb al een tijdje een betta man
Nu sinds kort twee vrouwtjes erbij en een schuim nestje gekregen
(Zo zag het er eerst uit)
20220330_072402.jpg

Het vrouwtje die het mannetje negeerde eruit gehaald
(Dit is dat vrouwtje )
20220329_122553.jpg
en vrijwel meteen begonnen ze net paren en er waren erg veel eitjes
(Dit is het paartje)
20220329_110628.jpg
20220329_110858.jpg

Maar nu ik 24u later kijk zie ik er niet veel meer en lijkt het wel alsof het nest een beetje uit elkaar gevallen is
Maar het mannetje heeft ergens anders weer meer schuimbubbels gemaakt
1648712268303650322231591443975.jpg

Nu is de vraag is dit nestje mislukt of gaat het nog werken
En wat te doen bij een mislukt nestje
(Het is mijn eerste nestje hier)
Super bedankt voor jullie hulp alvast
Groetjes ilse♡
 
Als jullie meer info willen/nodig hebben laat het me weten❤️🐟🐠
 
Ja als hij een nieuw nest maakt dan denk ik dat de andere niet is gelukt. Die rode vrouw is ook behoorlijk beschadigd bij de vinnen volgens mij en heeft die wel rust want ik zou zeggen die is te pakken genomen en dat zie je wel vaker met meer vrouwen.
 
Hallo jessicacapilon
Bedankt voor uw reactie het rode vrouwtje is veel achterna gezeten door het paars witte vrouwtje en ik heb haar gekocht in een niet al te beste staat ze ziet er nu al veel beter uit dan toen
Wat doe ik u met dat nest zet ik het paarse vrouwtje weer terug wat moet ik doen
 
Hoe groot is je bak? In een kleine bak van bv 60cm zul je heel veel schuilplaatsen moeten hebben met 2 vrouwen en als er een nest is dan de moeder weghalen na het loslaten van de eitjes omdat de man het nest verzorgd en de vrouw veelal niet meer toelaat.
Ik ben geen kweker van Betta s maar er zullen vast nog wel meer leden tips hebben. Goed dat het gehavende vrouwtje alweer hersteld.
 
De bak waar het gehavende vrouwtje in zit is 25 liter
20220331_094010.jpg

En de bak waar het mannetje in zit
ook 25 liter
En het vrouwtje had ik er indd al wel uitgehaald
de pomp staat tijdelijk ook even stil
20220331_094015.jpg
 
Ik zou in een nano van 25-30 liter echt niet meer dan 1 betta houden want dan kan op grote ellende uitdraaien. Dat is mijn mening want als de man wil paren en de vrouw wil niet dan heeft ze geen kans om weg te komen of om zich te verschuilen.
 
Je geeft aan dat jij je filter of pomp even hebt uitgezet, ik zou dat echt niet doen, a.ls ik het tenminste goed heb begrepen. Je filter en of pomp bevat bacterien , doordat je deze uitzet sterven deze af en als je deze weer aanzet dan krijg je een nitriet piek.

Zou ook je koppel in een kleinere bak met laag water kweken, ipv in je gewone aangeklede bak. Dit kost voor je vissen teveel kracht en conditie. In laag water is de zorg voor de jongen makkelijker als ze naar beneden vallen. Dit even een tip. Ik heb een artikel geschreven in het NL , vertaald vanuit het Engels en ook mijn eigen foto's erbij en wat filmpjes. Jessica Pilon , kan ik deze hier ook neerzetten?
 

Jootje67
Bedankt voor je tip over het filter
Ik had m uit gezet omdat het nest er een soort van naar toe getrokken werd dus ik was bang dat het nest zou beschadigen
En over het artikel zet maar neer misschien kan ik en of anderen er meer info uithalen

Nu is mijn vraag wat doe ik met het filter zet ik m weer aan of moet is mijn beta man eruit halen en dan het water verversen en beschadigd het nest dan niet
Als er wel babys in zitten en moet ik het water niveau verlagen en kan dat dan weer i.v.m het nest
 
Ik weet niet welk filter je hebt maar kun je die niet meer naar de bodem doen waardoor er aan het oppervlak weinig beweging is?
 
Ik he het filter al helemaal op de bodem staan❤️
 
Hallo ik heb het vrouwtje terug gedaan bij het mannetje en raad is
20220403_203905.jpg
 
Dat heeft niet lang geduurd dus maar wel op een wat ongelukkige plek bij de filter.
 
Ja klopt indd
Maar ik ga m nu niet aanzetten want
WE HEBBEN BABYS

20220405_123727.jpg
20220405_123518.jpg
 

Terug
Bovenaan