Betta met kegelvlekbarbeel?


Christine86

Well-known member
Lid geworden
30 december 2012
Berichten
558
Locatie
Rijswijk ZH
Zou ik 1 Betta mannetje bij mn kegelvlekbarbelen kunnen houden?
 
Als je bakmaat minimaal 80 is wel. Kegels vinden sowieso de dekking van drijfplanten die een Betta vraagt ook erg prettig.
 
Hier viellen ze de betta af en toe aan, was in 60 cm, naar een vriend, in zn lege 1m en het ging goed, waarom weet ik niet.
Die 60 cm was sowieso tijdelijke opvang.
 
hmmm, had het dan eerder andersom verwacht, dat de betta de kegeltjes zou aanvallen.
 
60cm is te krap voor kegels.
 
kegeltjes zijn heel energieke vissen die heel onzeker worden mits ze in kleine groepen gehouden worden.
dus hoe groter de bak hoe fijner zich voelen. ook vind ik ze zelf het mooiste als ze in een flinke groep voorkomen (ik had 30 stuks)
ze vallen de betta niet aan, daarvoor zijn ze teveel bezig met ''clanns'' vormen en zichzelf.
vanaf 80 cm zou je kegels kunnen nemen. maar hoe groter hoe beter natuurlijk
 
Vraag mij nog steeds af,Waarom een Betta bij andere vissen.
Betta is een rustige vis, komen er kwajongens bij.

Raar,hoor.
 
Mijn vraag was niet of kegelvlekbarbelen in 60 of 80 cm moeten zitten, maar of ze samen kunnen met een betta man.
 
Christine86 zei:
Mijn vraag was niet of kegelvlekbarbelen in 60 of 80 cm moeten zitten, maar of ze samen kunnen met een betta man.
Mits je bak 80cm is wel...
 
Kan 1 betta man bij een school blauwe neons, corydoras pygmeus en dwergklauwkikkers?
 
Als je met blauwe neons bedoelt Paracheirodon simulans dan is dat een mooie combi.
Corydoras pygmaeus moet een stukje koeler dan een nakweek Betta en de simulans. Dus dat zou je beter niet doen.
Dwergklauwkikkers kan, maar het gaat ook wel eens fout (ruzie tussen Betta en kikkers).

~ Ivo
 
Ja die bedoel ik inderdaad. Ik ga alleen niet het risico nemen met de dwergklauwkikkers. Dus helaas geen betta voor mij.
 

Terug
Bovenaan