Lavigry

Member
Lid geworden
13 februari 2022
Berichten
15
Leeftijd
28
Hallo!

Ik heb een 30liter bak waar op dit moment 6 Amano garnalen, 4 Corydora's en 3 Neon tetra's in zitten. De drie tetra's zijn overgebleven van een grotere groep die langzaam sterft van ouderdom en de laatste drie verwachten we dat ze niet al te lang meer zullen leven.

Nou hebben we zitten kijken naar andere vissen om in de bak te doen zodra de tetra's overleden zijn en vinden we een Betta mannetje wel heel tof. Ik las dat ze wel goed kunnen met de corydora's, maar beetje wisselende reacties over de Amano garnalen. Onze garnalen zijn volwassen en flink groot en moeten in de tank blijven om algengroei tegen te gaan.

Denken jullie dat het okay is om er een mannetje's betta in de bak erbij te doen zodra de tetra's weg zijn? Of zou eventueel een paar vrouwtjes of een andere vissoort een beter optie zijn?
 
Een 30 liter is denk ik te klein voor Cory s. Welke soort is het?
 
Het zijn de julii geloof ik. Zo'n 3cm. Ze zitten er al een jaar of drie in en doen het goed, hebben wat stenen zo gelegd dat ze er op en eronder kunnen. Hebben ze genomen op aanrader van de verkoper destijds.
 
Dan is de verkoper slecht op de hoogte als hij deze vissen adviseert voor in een 30 liter bakje.
Hier adviseert men ook 60cm:

 

Terug
Bovenaan