Betta man word niet geaccepteerd Door de 2 vrouwen


Kh was 7.5 ph heeft hij me vandaag niet verteld maar vorige week was het 8!
Waarschijnlijk Door stenen die kalk afgeven. Maar er moest dus toch een ph en Kh verlangend midden in.
Het rare is alleen dat het in alle aquaria was zal dus wel aan het kraanwater liggen.
 
Ph is hier 7.9 en dat is niet verkeerd dacht ik hoor. Volgens mij kunnen ze ook tot een ph van 8.
 
Nickey zei:
KHet rare is alleen dat het in alle aquaria was zal dus wel aan het kraanwater liggen.
Je kunt dat kraanwater toch gewoon meten? Dan weet je het, in plaats van een vermoeden ;)
 
Raar hij zij dat het rond de 4 moest liggen. Of ben ik enorm in de war met iets anders? :p
Hij had het over kalk meting dat moest veel lager.
 
Denken jullie trouwens dat mijn betta man die nu niet tegen de stroming in kan zwemmen, kan ik een bak van ongeveer 10 l inhoud met slakjes? Er zit alleen geen verwarming in. Ik kan denk ik wel een lucht borrel ding ben even helemaal de naam kwijt zo'n ding waar van die belletjes uitkomen :) is dat een idee of kan ik hem beter laten zitten.
Het water erin blijft denk ik zo rond de 20 graden.
 
een luchtsteen is altijd goed maar als je er verder niets in zet aan een filter zou ik wel elke dag een gedeelte verversen
je PH zou ik me geen zorgen om maken ik kweek hier zelf op een ph van 7,4

wat voor slakjes heb je in dat 10 ltr bakje zitten want bv een appelslak van volwassenformaat heeft alleen al 10 ltr nodig

ook moet ik je zeggen dat ik je bak minimaal beplant vind voor betta's
veel planten en drijfplanten daar houden ze van een soort van rimboe in je bak is beter geschikt

het spijt me je te moeten vertellen maar zo is het wachten op problemen helaas
 
Duidelijk er komen nieuwe planten in dus word geregeld. Lichtsteen Is geregeld maar kan zoniet verwarming kwaad? Het kleinste filter dat ik vrij heb in 50 l per uur dus een beetje te groot.

Die slakjes zijn gewoon van die plaag slakken 1 in je plant er keer hebt er later 20 ze houden een reserve bak voor me schoon. Ik kan wel elke dag de grond even af hevelen met lucht slang ververs ik ook. Ik zal er dus voor zorgen dat er meet planten in komen. Ook zit er nu al een extra anubias in.
 
kies voor hoge planten
caboma is bv al een heel goed alternatief of vallisneria deze planten eisen niet veel
onverwarmd kan mits de temp niet onder de 20 graden zakt beter is 24 graden zeker nu hij ziek is mag het zelfs nog hoger maar dat licht er ook aan wat hij heeft

ps google eens op zelf sponsfilter maken kost weinig en je hebt een filter
 
Heel erg bedankt voor de tip van het filter. Ik had nog een klein filter liggen die kapot was. Lucht steen erin en klaar :) werkt als een beer. De temperatuur ligt nu rond 23 graden. Ik heb hem tegen een ander aquarium gezet hopelijk blijft het zo een beetje warm. Misschien kan ik morgen ook wel een verwarming regelen.
Cobomba gaat zoiezo erbij komen. Verder wil ik ook javamos erin hebben. Vallisneria is ook een goed idee.
 
Hoe schatten jullie de kansen van deze heer in? [video]https://m.youtube.com/watch?v=fuMSm9QhqBc[/video]
 
Kan misschien aan mij liggen, maar op het filmpje lijkt mij de stroming erg hard voor een betta, zeker met zo'n lange vinnen. Zou nog even wat reacties afwachten want ik heb nog niet zo heel veel ervaring met betta's houden. Maar dat is in ieder geval mijn eerste idee.
 
Vind de stroming ook hard overkomen in dat filmpje. Dan zal de Betta snel moe worden denk ik.
 
Oke, de stroming is meer dan de helft zachter geworden. Hij ligt nu helemaal stil alles wat hij doet is zijn kieuwen bewegen.
 
Ik zou hem eventjes de tijd gunnen. Betta's willen nog wel eens stil gaan liggen. Als de stroming zachter is en hij ligt gewoon rechtop en niet op zijn zij ofzo zou ik het even afwachten.
 
Jee eindelijk iemand die het ook een beetje positief inziet. De man van de winkel gaf hem weinig kans. Maar als je soms ziet hoe ze weer opbloeien. Gisteren lag hij helemaal plant nu ietsje biesje minder maar dat gaat met vlagen hij heeft nu niet helemaal plat met zijn hoofd tegen de grond.
 
Hij kan best uitgeput zijn van de harde stroming. Ik zag hier ook de langvinnige vaak op of tegen de bodem aanliggen hoor.
Ik heb zelf het idee dat hij wel weer bij zal trekken als ik de video zo bekijk. Vis ziet er verder goed uit dacht ik.
 
Dat is inderdaat heel logisch! Omdat het aquarium plotseling werd verrandert en het filter nkg moest indraaien zaten er 2 filters in. Een voor 96 l en ook 1 voor 60 liter. Op de gegeven moment zag ik dat hij er moeite mee kreeg ik heb het 2e filter er toen uit gehaald toen kreeg hij natuurlijk de kans om uitgeput te zijn!
Heel erg bedankt ik maakte me enorm zorgen :)
 
Ik denk dat het wel goedkomt als ik het allemaal zo lees.
Succes met je mooie vis.
 
Dankjewel, het is ook een mooie vis. Ik heb hem gekocht al vanrail. Maar er lijkt ook wat van halfmoon en crowntail in te zitten :) :) :)
 
Helaas vannacht is hij dood gegaan... Ik baal er van naar het is beter voor hem denk ik. Ik weet in ieder geval wel dat ik waarschijnlijk niet nkg een man neem Maar het gewoon zo hou.
Ik ga zo weg om planten te halen dus dat word in ieder geval geregeld
 
Dat is heel erg balen. Sterkte! Als het zo goed gaat,zou ik het ook zo houden. Heel veel succes ermee.
 
Tjee, dat had ik niet verwacht want aan de vis zag je verder geen bijzondere dingen. Wat de oorzaak is geweest is lastig achteraf en het wordt er niet anders van. Zelf heb ik de Betta s bij voorkeur ook liever in een aparte nanobak hoor. Dan hebben ze ook alle rust. Veel sterkte met het verlies.

Btw, mocht je ooit weer een nieuwe overwegen dan adviseer ik je een kortvinnige te kopen. ik heb nu op de beurs een HM gekocht en die is 100x actiever dan die met lange vinnen merk ik. Maar goed dat is voor de toekomst misschien.
 
Heel erg bedankt,
Ik baal er nkg steeds van. Ik heb het water weer laten testen bij een andere winkel. Die zij dat de andere man mij verschrikkelijk verkeerd had geadviseerd ik ben nu nog verder van huis. De ph is nu 6.5 weer te laag dus. Ik heb 6 planten gekocht en ga zo nog meet halen waaronder cobomba Waterpest javamos vallisneria en meer snelgroeinde planten. Verder is mijn betta gelukkig toch echt een vrouw zij die. Waarschijnlijk hebben ze gepaard en de man hem steeds weggestuurd. De man heeft een enorme klap gehad van de plotselinge ph verandering. LaTer als ik toch nog een man wil kan hey dus gelukkig wel.
Overigens moet de pleco van mijn vader weg die word 40 cm nu nemen ze hem nog aan. Dat is ook heel jammer.
Een dag vol teleurstellingen dus.
 
BTW Nikky, denk dat de verandering van PH niet de oorzaak zal zijn geweest, mijn PH Is hier ook redelijk laag en ze doen het hier allemaal goed, soms Is de oorzaak niet te achterhalen :( sorry te horen dat hij dood Is gegaan.
 
Ja je weet het waarschijnlijk nooit zeker. Er zijn intotaal 10 planten bijgekocht die ik moet verdelen onder 4 aquaria. Gelukkig de grootste bossen gekregen. En natuurlijk ook nog de oude planten. Vandaag heb ik ook voor het eerst black/gold molly baby s gekregen :) weet alleen niet zeker of het molly's zijn of guppies bij sommige. De een is heel licht maar ze hebben wel allemaal een wat ingedeuktere lijf dan de gups en een donkerderde streep over hun lijf.
Is de dag toch nog leuk ge�indigd. En morgen alles opnieuw inrichten dus ik zal dan wel wat foto's laten zien.
 
jammer dat de betta het niet gehaald heeft nickey waarom hij het niet gehaald heeft blijft gissen die PH van 6,5 mag echt geen probleem zijn zoals jootje al zegt in het wild leven ze in in poeltjes daar iz de ph vaak ook laag
ik zou bijna zeggen dat de uitputting en de stress hem teveel is geworden maar dat blijft giswerk
als je er weer een wil zou ik hem solitair zetten

wel fijn dat je dag toch nog leuk ge�indigd is suc6 met het grootbrengen van je kleintjes
 
op zich al mooie verbeteringen maar in welke bak wil je de betta's onderbrengen?

zou daar graag een foto van willen zien?
 
De 3e foto zitten nu nog 2 bettas in. Ik kan nu geen nieuwe foto's maken want de lampen zijn al uit. Alles groeit al wel, vallisneria zit al tegen het oppervlak. Waterpest groeit ook al wel. Alles begint op gang te komen.
De enige plant die niet groeit is die ene voor de vallisneria, dat voorgrond plantje. Die is helemaal dood. De super mini red groeit ook al enorm.
Ik denk dat ik voorlopig niet begin aan nieuwe bettas, het is nu goed dus dat moet ik niet verpesten.
 
plantje gewoon laten staan dode blaadjes eraf halen kan zijn dat deze plant zich eerst moet "aanpassen" aan het onderwaterleven de meeste waterplanten worden namelijk bovenwater gekweekt

je hebt met de planten al een vooruitgang geboekt en ik zeg dit niet om te plagen maar er zouden zelfs nog meer planten in de bak mogen voor je betta dames
 
Dat het planten bij mogen vond ik zelf eigelijk ook al wel... De vallisneria is nkg wat weinig... Verder moeten er denk ik nog wat voorgrond planten bij. Alleen waar kunnen nkg planten want ik zie geen plekje meer :p
 
Zoals je al zegt op de voorgrond denk ik. Crypto is daar erg geschikt voor. Op de achterwand moeten de planten aanslaan en dan lijkt dat gelijk heel anders hoor. Lekker wat snelgroeiers en de achterwand is snel dicht gegroeid in de regel.
 

Terug
Bovenaan