Betta jongen,


441628_0_82_cam00748.jpg


987246_0_82_cam00747.jpg


Dit heb ik bedacht , zinkend voer die mijn volwassen vissen krijgen , verdund met een klein beetje water en dan met het spuitje twee a 3 druppels , kan dat of niet ?
 
Je kan dat natuurlijk in de buurt van de jongen spuiten als ze gaan zwemmen.
Of het snel wegdrijft of zinkt moet je even bekijken. De jongen moeten natuurlijk wel de tijd hebben het tot zich te nemen.
Daarom is artemia of liquidfry zo handig.
 
Hoe kan je eigenlijk zien of de dooierzak bijna leeg is of niet ??
 
Ze hebben normaal na het uitkomen zo n dik gevuld zakje zeg maar. dan is het dooierzakje goed vol nog. in de loop van de dagen wordt dat minder en zal dat dikke "buikje"minder worden en zullen ze slanker worden en het model van een normaal visje krijgen.
Als dat dikke "buikje" weg is dan moet je echt bijvoeren.
Ik zou het echt doen zodra je er de mogelijkheid toe hebt. Ze lusten vast al wel wat en anders de vader zeker wel.
Dat "buikje" zoals ik het noem is dus de dooierzak.
 
Ik gebruik in de regel wat oerzeezout (dus onbehandeld) bij "De Tuinen". Werkt ook perfect!

De vader eruit halen is zo'n individueel geval. Want ik heb regelmatig de vader er gewoon ingelaten. Alleen als hij zich agressief gedroeg naar de jongen toe dan ging die er stante pede uit.

Sharon, je moet ook niet raar opkijken als je van de 100% aan jongen d'r slechts een kleinere hoeveelheid van over houdt. Da's zekers in het begin een geheel normaal gegeven. Zelf vind ik ze vrij snel opgroeien hoor. Eerst zijn het larfjes en langzamerhand zie je dat ze steeds meer op een klein visje gaan lijken. Maar ze lijken de eerste tijd niets op een kempvis zoals je ze doorgaans kent.
 
Ja maar ik denk als je niet de hele dag thuis bent dat je beter de vader kan verwijderen.
Anders ben je misschien te laat en zijn er weinig jongen over.
Ik zou het er niet op wagen moet ik zeggen hoor :)
 
Nee daar hou ik rekening mee hoor , ik ben het hele weekend thuis. dus ik kan het goed in de gaten houden. zoals op de foto te zien heb ik een spuitje met een slangetje , ik doe er nu regelmatig een druppel (of 2) in en gooi er ook voer in voor paps. De kleintjes lijken alweer gegroeid.
 
Sharon_xx zei:
Hoe kan je eigenlijk zien of de dooierzak bijna leeg is of niet ??
Koop een vergrootglas is ook voor jezelf interessant om te kijken.

Heb je een kleindochter, zoals ik, die gaat altijd slakjes kijken,met vergrootglas.
en garhalen ziet ze ook.

Handig ,hoor.
 
Hahah ja dat is ook leuk haha nja ik voer ze gewoon lekker elke dag en kijk wel hoe ze groeien :D
 
Ze zwemmen nu al los , maar ik laat paps wel nog even lekker zitten.
 
Ze zijn nog te klein om ze op de foto te kunnen zetten.
 
Ze doen het erg goed , het is nu dag 5 en ze zwemmen al helemaal zelfstandig. Ze zijn erg gegroeid en zover ik kan zien allemaal gezond en wel , maar kan het nog niet goed genoeg zien. :D
 
zover ik kan zien,,maar kan het nog niet goed genoeg zien.??/ hahahhahaah

Leuk ,hoor,Sharon.
 
Ja ze zijn nog redelijk klein om te zien of ze wel echt gezond zijn , maar ze zwemmen wel vrolijk :D
 
Met 4/5 weken al staat er , nou ze zijn nu bijna anderhalve week oud dus dat duurt nog wel eventjes
 
Bertus zei:
Denk!! met 5-6 maanden.

Ik schat dat de mijne zo n 5 maanden zijn en die zijn nu 3 a 4 cm. Ok, een nog maar want de rest is al weg.
Ik denk ook met een week of 6 tot 8 dat je kleur kan zien.
Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe snel ze gaan groeien.
Maar het is vrij snel al hoor.
 
Dat doe ik zeker , zondag avond ga ik een anderr bak erbij halen en dan gaat hij appart
 
Gaat vast en zeker dan helemaal goedkomen.
De man hoeft niet zo n grote bak hoor. ik hou de mannen die ik heb ook in bakjes van 30 liter en dat is geen tijdelijk verblijf.
Dus een vrij klein bakje kan voor jou al uitkomst bieden.
 
Ik denk ook wel dat het goed gaat komen , eten de baby's trouwens ook al rode muggenlarven of zijn ze daar nog te jong voor ?
 
Ik spreek hierin niet uit ervaring, maar ik zou zelf nog ff doorvoeren met artemia, als krachtvoer en dan rond 1 maand oud pas gaan vari�ren.
Muggenlarf is nu waarschijnlijk te grood, fijnsnijden kan misschien wel...
 
Die muggelarven zijn nog te groot hoor. ik heb weken artemia gegeven en nu krijgen alle vissen nog 2 a 3x per wek dit als voer. Artemia is erg voedzaam dus is prima om te blijven geven hoor.
 
Oke dan doe ik dat , de volwassen vissen smulden wel heerlijk van de muggenlarven.
 

Terug
Bovenaan