betta en neontetra?


E

_Eviee

Guest
Ik heb in mijn aquarium (60x30x30) nu:

10 Neontetra
6 corydoras panda

Volgens de aquariumwinkel kan hier nu ook nog een betta man bij, maar ik lees daar verschillende dingen over. Wat denken jullie? :help:
 
Betta's willen het dacht ik liever wat warmer dan neon's en panda's.. van Panda's weet ik in ieder geval dat die toch vrij koele temperaturen willen. Neon's dacht ik ook?
Maar �berhaupt zou ik het niet doen.. in deze maat bak zou ik het houden bij 2 scholen visjes.
 
oh oke, ik dacht dat het qua temperatuur wel zou moeten kunnen.

Maar waarom zou je de betta er niet bij doen als ik vragen mag?
De tetra's zwemmen bij mij veel onderin de bak en er is dus veel ruimte bovenin voor de betta.
 
_Eviee zei:
oh oke, ik dacht dat het qua temperatuur wel zou moeten kunnen.

Maar waarom zou je de betta er niet bij doen als ik vragen mag?
De tetra's zwemmen bij mij veel onderin de bak en er is dus veel ruimte bovenin voor de betta.

Neons en Panda's moeten inderdaad koeler dan de betta. Ik heb zelf ook betta's bij tetra's (een andere soort!), maar de betta's zitten eigenlijk bijna nooit bovenin. Sowieso is mijn aquarium wat aan de volle kant volgensmij.
 
Betta's 'moeten' helemaal niet per se warmer dan neontetra en Corydoras panda. Verwarming op 22 graden en niets mis mee.
Waar een Betta veel komt is niet zo relevant als waar hij zijn territorium (schuimnest) zal gaan bouwen, bovenin en zolang het daar vrij is van vissen is er geen probleem.

Met andere woorden: ik ben niet overtuigd dat het niet zou kunnen. Sterker nog: ken bakken waar het prima werkt.

~ Ivo
 
Dit is dus hetzelfde als wat ik dacht over de temperaturen, Ivo.

de bovenste waterlaag is (behalve wanneer er gevoerd word), vrijwel leeg.
 
Mascha&Ivo zei:
Betta's 'moeten' helemaal niet per se warmer dan neontetra en Corydoras panda. Verwarming op 22 graden en niets mis mee.
Waar een Betta veel komt is niet zo relevant als waar hij zijn territorium (schuimnest) zal gaan bouwen, bovenin en zolang het daar vrij is van vissen is er geen probleem.

Met andere woorden: ik ben niet overtuigd dat het niet zou kunnen. Sterker nog: ken bakken waar het prima werkt.

~ Ivo

Ik heb in de 60cm dus ook een Betta met Panda s op 22 graden en dat gaat prima hoor.
 
Ok� dat is goed om te weten :)

Dan komt er hier over een tijdje een mooie Betta man bij, bedankt voor jullie hulp en tips!
 
Neem wel een man met wat kleinere staart. Ik merk bij die van mij dat met het groeien van de staart ook de temperatuur hoger moest om lekker te kunnen zwemmen.
 
En schaf ook wat drijfplantjes aan.

Laat je niet verleiden om zgn Big ear of Dombo Betta's aan te schaffen. Ze hebben duidelijk last van die enorme borstvinnen.

LMNVH6SJ7D7qjBTXZQJLs0tKk-nq2att.gif
 
Drijfplantjes heb ik al :)

En ik wil zeker niet dat hij door z'n grote staart of vinnen moeilijk kwam zwemmen, dus dat is inderdaad goed om dan even over na te denken. Zou een veiltail met niet te grote vinnen wel kunnen of moet ik echt gaan kijken voor een plakat man?
 
Niemand?... :help:
 
Ik kan je niet helpen met je vraag over de veiltail. Heb zelf een crowntail, die heeft zeker geen moeite met zwemmen (moeiteloos tegen de stroming in).
 
Ik heb ook 2 met grote lange vinnen en ze zwemmen echt moeilijker en rusten erg veel op bodem en planten. Ik neem nooit de langvinnige weer dus.
 
Ok�, ik heb hier in de buurt als het goed is een goede kweker van Betta halfmoon plakat gevonden. Dan ga ik die eens even mailen :)
 

Terug
Bovenaan