Betta en garnalen, kan dit samen?


S

SuzanneM

Guest
De guppen hebben inmiddels een ander goed huis. Corydorassen twijfel ik heel erg over, mijn (net geen) 60 cm aquarium is al krapjes voor ze maar daarnaast heb ik ook nog aan beide kanten drakenstenen wat de ruimte voor ze nog meer beperkt.
DSCN5121.jpg


Nu wil ik sowieso garnalen erin en ik denk te beginnen met vuurgarnalen, zijn er nog andere kleurrijke "beginners"garnalen?
Neon Tetra's lijken me ook mooi, vooral 's avonds als ik het laatste uurtje de moonlight lamp aandoe.
Ook de Rasbora Galaxy spreekt me erg aan maar denk dat 2 scholen van ~10 visjes teveel wordt, dus twijfel ik ertussen.

Nu zie ik veel de Betta voorbij komen die dan als ��nling erbij gehouden wordt, wat een prachtvis ook!
Zijn mijn garnalen veilig met een Betta erbij?
Ik vind het niet erg dat de jongen opgegeten worden maar wel zonde als de volwassenen ook als hapje gezien worden. Ik lees hier wisselende verhalen over namelijk.

Mijn huidig vissenbestand (in mijn hoofd)
2x appelslak
10x Neon Tetra's of Rasbora Galaxy
10x vuurgarnaal
1x Betta man
 
Dat bakje is toch een Home van SF??
Weet je ook welk type??
Je kan een Betta met garnalen nemen maar het is een beetje van de Betta afhankelijk of deze af en toe een garnaal zal wegsnoepen.
Dus dat is niet echt te voorspellen, maar er zijn er genoeg die deze combi wel hebben.
Je hebt soorten Davidi garnalen die best mooi en makkelijk zijn zoals de Rilli garnaal of de red Sakura.
 
Zeer mooie inrichting!
Ik zou de betta persoonlijk weglaten in jouw vissenbestand...

Deze zou de garnaaltjes wel eens lusten...
En misschien kan deze ook achter de andere kleinere visjes zitten...

Je kan het natuurlijk altijd proberen...
 
Als garnalen bakje zou hij prima voldoen denk ik en dan kun je een leuk groepje over gaan houden.
 
Dank jullie, ben er ook wel blij mee. :)

John, het is de Superfish Home 60 *klik*, onder een andere naam ken ik hem niet.

De Betta gaat hem dus niet worden. Jammer, was een mooie eye-catcher geweest ;)
 
Ik kwam net in een ander topic tegen dat er een triootje Epiplatys annulatus (ringbandsnoekje) werd geadviseerd voor in een 60cm bakje.
Ik zal vanavond thuis even googlen (internet op werk is beperkt) of dat de ringbandsnoekjes samen gaan met garnalen en dan ben ik er zo goed als uit wat mijn bestand wordt :D

2x appelslak
10x Neon/Blauwe Tetra's of Rasbora Galaxy (hier moet ik nog kop of munt voor gooien....)
10x garnaal (het liefst crystal red maar denk dat dit geen beginnersgarnaal...)
3x Ringbandsnoekje (1xm/2xv)

Wat vinden jullie?
 
Ik heb er 3 in de 80cm bak en die zijn niet zo heel grof en groot en die zie ik niet snel een volwassen garnaal oppeuzelen hoor.

De cr is niet de makkelijkste garnaal. Wel mooi maar een Vuurtje is makkelijker en kweekt wat sneller. Ik denk dat er ook wel jongen opgegeten zullen worden dus dan is het vuurtje misschien beter voor je.
Ik zou wel vragen of ze op dezelfde waarden ongeveer zijn gekweekt als jou waterwaarden want anders kunnen ze vervellingsproblemen krijgen.
 

Terug
Bovenaan