Beta Splendens


D

darksel

Guest
Kunnen er 2 Beta's in een Rio 125 met als visbestand;
Corydoras sterbai, keizertetra, ancistrus en neons.
Zou dit mogelijk zijn of zullen de Beta's te agressief voor dit visbestand ?
 
Ne, ze maken elkaar af. 80 cm. maar,he.
Waarom heten ze kempvis?

Is trouwens Veels te druk.
 
Tja of het te druk is ligt er ook wel aan hoeveel vissen er van ieder soort in zitten. Ik heb ook een rio125 en wel 5 soorten, maar je moet even kijken hoeveel je van iedere soort hebt. Het kan te druk zijn ja, maar als er van alles 2 inzitten dan valt het weer mee.

Ik denk dat de Betta er beter niet in kan.
 
Bedankt, dan komt er (helaas) geen Beta in.
Weet iemand misschien dan wel een koppel die erin kan, en die niet agressief zijn ?
 
Als je de bak een beetje dicht beplant hebt en veel schuilplaatsen kun je heus wel 1m/2v erin houden hoor.

Ik heb dat ook altijd gehad op 80cm met 15 kardinaal en 8 corry. Ik heb zelfs in die bak een nestje gehad van de betta's waarvan ik zelfs nog kleintjes over hield.
 
De bak is redelijk dicht beplant met o.a. Echinodorussen en een soort waterpest en nog meer plantjes.
Je ziet de achterwand iig niet helemaal meer, alleen de bovenkant van de achterwand nog.
Er zit ook een stuk hout in die op zijn kant in de hoek staat waardoor het een soort grot is. (wel met 3 openingen, waarvan 1 dicht zit door de Echinodorussen en de andere kant staat nog een plantje voor)
Ik hoor graag of het wel of niet mogelijk is, en niet dat ik straks met vechtende of agressieve Beta's zit :D
 
Kun je eens een foto van het aquarium bijplaatsen, van hoe hij er nu bijstaat?

~ Ivo
 
Sowieso geen 2 mannetjes maar neem aan dat je dat wel wist. Qua agressie moet je sowieso een beetje geluk hebben, ik heb mannetjes gehad die niet naar de vrouwtjes taalden maar ook mannetjes die er constant achter aan gingen.
 
Nee uiteraard wil ik geen 2 mannen. :D
Let niet op mijn algen (het is beter aan het worden!) en gefotografeerd met telefoon.
Hier een overzicht van mijn bak (links,midden,rechts);
Links (met het hout)
769151darksel_0_82_img_3313.jpg

Midden (schuin gefotografeerd)
445377darksel_0_82_img_3318.jpg

Rechts
985199darksel_0_82_img_3315.jpg
 
Dat mag echt nog een stuk dichter beplant hoor! Om heel eerlijk te zijn vind ik het gewoon nog te open voor een betta man met twee vrouwen op 80 centimeter. Ligt uiteraard ook aan het karaktertje van de dieren zoals Rene zegt, maar hoe meer ze elkaar zien en tegenkomen, en hoe minder verstopplekjes er zijn hoe groter de kans dat het niet goed afloopt. Hier een foto van onze 80 centimeter bak waar het vooralsnog (ik ben voorzichtig, want we hebben de combi pas een maand) goed gaat tussen een man en zijn twee vrouwen: http://i1358.photobucket.com/albums/q78 ... bf832e.jpg

~ Ivo
 
En zou er misschien 1 beta in kunnen ?
Of is die te agressief tegenover de andere vissen ?
 
Ook een enkele Betta wenst flink wat beplanting boven in de bak. Het hoeft dan natuurlijk niet zo extreem dichtbegroeid te zijn als onze rimboe die ik als voorbeeld gaf, die is immers bedoeld voor een Betta man met twee vrouwen, maar met een bak die bovenin kaal is doe je een Betta geen plezier.

Begrijp ik trouwens goed dat je de keizertetra's al hebt? Ik meen me vaag te herinneren dat dat niet echt lieverdjes zijn en weet daarom niet of dat een fijne combi is met een Betta. Dat zou ik even moeten navragen.

~ Ivo
 
Kan je bij mijn aquarium foto's kijken ik wil ook betta's, ik ga ook nog drijfplantje kopen.

Mijn pompje is best sterk hoe krijg ik minder stroming?
 
Jij hebt een 60cm aquarium. Mijn mening daarover is dat je het niet zou moeten doen en het bij een enkele man houden.
 
Ja de keizer tetra's zitten er al in. Ik heb de keizertetra's van een kennis gehad, dit waren de eerste vissen die erin zijn gekomen.
Als er een beta komt, koop ik ook drijfplantjes.
Maar wil natuurlijk eerst weten of het wel verstandig is om er een te kopen. :)
 

Terug
Bovenaan