Beste plaats vd thermostaat in de bak?


V

Vissie4life

Guest
Ik heb hem op de achterwand ongeveer in het midden, maar wat is de beste plaats en beter verticaal of horizontaal?
 
Ik meen te herinneren dat horizontool nauwkeuriger is, de beste plek is meen ik voor de uitstroom zodat de warmte de hele bak doorgaat.
 
Niet elke thermostaatverwarming mag horizontaal hangen!
Kijk even in de gebruiksaanwijzing of zoek jouw type verwarming even via google op.
 
Staat niet in de gebruiksaanwijzing.. Het is een Tetra HT
 
op internet staat dat ie onderin kan en bovenin en horizontaal en verticaal.
Wat is dan het verstandigste?
 
Mag horizontaal onderin de bak.
Warmte gaat omhoog,he.
 
heel logisch inderdaad. maar daar heb ik geen stroming dus verspreidt het niet over de bak.
 
Als je een juwel binnenfilter hebt kan je hem daar ook indoen ;). Had ik ook in m'n 60 bakkie, wordt de warmte gelijk de bak ingeblazen.
 
Vissie4life zei:
heel logisch inderdaad. maar daar heb ik geen stroming dus verspreidt het niet over de bak.

Nee? wat doet warm water dan? Gaat omhoog.
Dus wordt onder weer aan gevoert,warmt op en gaat omhoog.
enz.
Dus wel stroming.
 
Echt het beste is om een verwarmingselement verticaal in een bak te hangen,daar is het model van de gewone elementen ook voor bedoeld door de producenten.

De rondstroming in 9 van de 10 bakken gaat ook in de lengte en bv niet van onder naar boven,door het element verticaal te hangen heb je dan de beste uitwisseling van warmte aan het rondstromende water.

Sommige (oudere) elementen mogen niet met het regelgedeelte onderwater zitten en is het zelfs met sommige uitvoeringen heel slecht om deze op een andere manier dan verticaal in de bak te hangen omdat zo het gloeispiraal anders kan gaan doorhangen waardoor deze tegen het glas zit en de kans op een breuk heel groot is.
 
DEze!! mag Juist Wel. helemaal onder water.


Temperatuurregelknop om vooraf de gewenste watertemperatuur in te stellen, binnen het bereik van 19 �C tot 31 �C, in stappen van 0,5 �C. Waterdichte afsluitkap, kan dus helemaal onder water geplaatst worden.



Controlelampje voor de verwarmingsfase. Elektronische schakelaar voor een maximale betrouwbaarheid en veiligheid. Extra dikke (2 mm) hittebestendige en slagvaste borosilicaatglasbuis. Dubbel keramisch verwarmingselement voor een gelijkmatigewarmtegeleiding langs het glas



Stevige bevestiging met behulp van twee zuignappen. Lange netkabel (1,6 m) voor een eenvoudige plaatsing in het aquarium. De temperatuur is zeer gemakkelijk af te lezen, waardoor de verwarmer zeer gebruiksvriendelijk is. T�V / GS gekeurd, CE-certificaat. 2 jaar garantie.
 

Terug
Bovenaan