De leidse glibber

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2020
Berichten
148
Leeftijd
27
Beste Aquarianen,

Na een verhuizing zit ik thuis met een lege Rio180. Ik wil hier graag een schildpadbak voor 1 muskusschilpad van maken, dus ga ik het interne juwelfilter verwijderen en ben ik op zoek naar een betaalbaar extern filter.
De waterlaag zal ongeveer op 20 - 30cm komen te staan, wat betekent dat ik max. 120L moet filteren.
Ik heb nog geen ervaring met externe filters, maar heb al wel veel onderzoek gedaan.
Aangezien ik niet zo veel af weet van de techniek van externe filters, wil ik graag een nieuwe aanschaffen in plaats van een tweedehands via marktplaats (om eventuele latere gebreken te voorkomen).

Mijn budget ligt ongeveer op 50 tot 70 euro, en ik heb mijn oog laten vallen op de volgende filters:

- Eden 511 600L/H
- Eheim Classic 2211
- Eheim Classic 2213 - 250
- Hydor Prime 10
- Oase Filtosmart 200

Het zou fijn zijn als mensen hun tips en ervaringen over bovenstaande filters kunnen delen, ook nieuwe opties hoor ik graag!

Alvast bedankt en een fijn weekend toegewenst!

Groet,
De Leidse Glibber
 
Met een schildpad zou ik een zo groot mogelijke nemen qua filterinhoud, ik denk dat je dan op de Eheim2213 uit komt. Sowieso is dat de upgrade vanaf een 2211 dubbel en dwars waard, geringe extra eenmalige kosten maar nooit gedoe met 2 verschillende maten slangen en 3x zoveel filterinhoud tov de 2211.
 
Je budget is beperkt dus ik zou eens op MP kijken.
 
Kijk ook eens op sites als marktplaats. Staan goede filters ook wel voor minder geld, omdat het tweedehands is. Met een goed filter doe je hier zeker geen miskoop aan
 
Ja ik weet dus niet zo veel van de techniek van de externe filters, en zie op marktplaats toch voornamelijk filters waarbij ringen vervangen moeten worden, de kleppen niet goed sluiten, uitgedroogde slangen etc.
Vandaar dat ik eigenlijk liever een nieuw filter koop, ook in verband met productgarantie.